Åska och fotboll

Fy fan vilket åskväder som har varit på besök i Örebro under kvällen. Det small ganska bra ett tag och jag hade en livlig diskussion med åskan om att den faktiskt får tajma lite bättre och inte hålla på mitt under en landskamp. Missade slutet av första halvlek, inte så värt att TV:n pajar faktiskt.

Men matchen, jävlar vad bra Sverige spelade. Sjukt faktiskt. Nu är väl Finland kanske inte världens svåraste motstånd, men ändå. Angående Zlatan så får jag väl ge mig, litegrann i alla fall. Han tillförde ju uppenbarligen något till landslaget ikväll. MEN det känns som att 47% måste rösta "Zlatan behövs inte i landslaget" för att han ska tagga till ordentligt. Vi får väl se hur han spelar i höst.

Men jag måste säga att det ser ljust ut inför EM 2012, förhoppningsvis blir Sverige bästa tvåa och slipper playoff. Eller så vinner dom gruppen, om Sverige vinner mot Holland med två mål så blir det väldigt spännande. Drömma kan man ju göra ;)

Annars så har jag jobbat idag, sprungit i trappor i den olidliga värmen. Fy fan alltså, trodde jag skulle svimma ett tag. Läskigt värre.
Efter jobbet svängde jag förbi Richard för att lämna av en pärlgrej och sen hem till Andréa en stund för att hänga med henne och Verran och få alla kort från i lördags när vi var på Kolmården. Så bilder kommer kanske imorn.
Innan landskampen tog jag en sväng förbi Lundby IP för att kolla på IF Eker - Sturehov. Sanna stog i mål och jag tänkte att jag borde passa på att kolla när hon nu spelade i Lundby.

Imorn är jag ledig och det ska bli jävligt skönt! Tänker inte ens svara om jobbet ringer, no way! Imorn eftermiddag är det dags för Påsklovsfotbollen, TAGGA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0