Från skola till sommarjobb

Ja, i onsdags kväll var det klassfest. Det var riktigt N I C E!  Det beror nog helt enkelt på att jag har en väldigt bra klass :)
Men festen slutade lite abrupt efter att en i min klass råkade trampa lite snett. Inte så lite heller visade det sig. Jag har nog aldrig sett något svullna så fort och det blev lite kaosartat och jag fick ta fram alla mina idrottsskadekunskaper. Jag fick även åka hem och hämta ett bandage så vi skulle kunna linda foten och så ringde jag till sjukupplysningen två gånger. Som sagt, lite kaosartat.
Det visade sig att det var ledbandet i foten som pajade, inte riktigt säkert om det gick av helt eller om det bara är uttänjt. Galet i alla fall. Trodde såna där skador bara infann sig i samband med idrott. Tydligen inte...

I torsdags sov jag länge och väl, riktigt skönt faktiskt. Sen åkte jag till Sanna en sväng, vi pratade mest om den stundande resan till Turkiet och kollade i Taxfree-katalogen. Lite ovärt att man inte får handla så mycket eftersom Turkiet inte är med i EU. Inte så mycket för att jag behöver massa sprit men mest för att det är så billigt och att det inte riktigt går att utnyttja...

Idad har jag jobbat, 6.20-15.40. Trött som as är jag nu. Men nu är det sommarjobb som är grejen, och fan vad skönt det är att vara ledig från skolan. Det är så skönt att komma hem och inte behöva läsa något eller skriva på något. I like it! Mindre trevligt är det att sitta i en postbil när det är så här varmt. Men nu ska vi inte klaga på värmen! 

Kvällen har spenderats framför TV:n och Moldavien-Sverige. Gött med vinst! 1-4 och det utan Zlatan. Nej, men han är ju viktig för landslaget, så är det ju bara. Eller? (Ja, jag är väldigt ironisk)

Nu måste jag faktiskt gå och sova, för imorgon ska jag ta en tripp till Kolmården med Andréa, Andreas, Verran och Oscar. Nice! Vi ska tydligen åka klockan 7, fast det bara tar två timmar att åka dit och dom öppnar kl 10. Ja, men det blir nog bra...

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0