Kolmården, nationaldag och match!

Okej, det får bli en kort sammanfattning på vad som har hänt de senaste dagarna.

I lördags tog vi alltså en tripp till Kolmården, vi kom dit i alldeles lagom tid trots att vi åkte så tidigt. Men då stannade vi ju en bit utanför Katrineholm och åt frukost vid vattnet.
Väl inne på Kolmården så var det varmt som fan men vi såg en hel drös med djur. Safarin var skitcoolt, nuförtiden åker man inte in i sin egen bil utan nu har dom byggt en linbana så man åker över alla djuren så man såg djuren hur bra som helst! Sen såg vi såklart delfinsshowen, hur coolt som helst, som vanligt.
Efter 7 timmar inne på parken och 1 timme inne på Tropicarium så hade vi alla ont i fötterna och solsting deluxe. Bilder kommer under veckan :)
Jag var egentligen bjuden på två fester i lördags kväll, den ena hade jag planer på att vara på under större delen av kvällen och den andra hade jag tänkt svänga förbi. Men jag var så jävla trött när jag kom hem så jag orkade inte gå på någon och jag somnade någon gång innan klockan var 23. Om jag hade ansträngt mig riktigt ordentligt så hade jag säkert orkat med en fest men det kändes som att en cider skulle leda till att jag däckade. Bra sällskap! Verkligen..

Igår var jag mest trött hela dagen så jag pärlade och kollade på VM-krönikor från 2010, 2006 och 1994. Bra skit det där! Bilder på pärlor kommer upp någon dag också! :)

Idag är det Sveriges nationaldag och den har såklart firats! Har hängt i Stadsparken med Lovisa och Lovisa. Vi viftade med svenska flaggor, sjöng nationalsången och åt blågula dammsugare. Sjukt bra!
Efter allt firande så rörde jag mig mot Lundby IP, matchdags! Fellingsbro stod för motståndet. Eller ja, motstånd kanske är att ta i, vi vann ju faktiskt med 11-0. Helt okej siffror må jag säga. Några av tjejerna firade med att dränka mig i vatten. Skönt med tanke på värmen men oskönt med tanke på hur klibbig man blir av att vara jätteblöt. Men när dom minst anar det så ska jag hämnas! ;)

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0