Örebrocupen

Jaha, då var årets Örebocup över och jag måste ändå säga att det gick relativt bra. Vi skulle egentligen ha spelat final nu (det är ju en målsättning man måste ha), men vi hade väl inte riktigt turen på vår sida och en händelse under cupen rörde till det hela och förstörde en aning skulle jag vilja påstå.

Men gruppspelet gick bra, 3 vinster: 3-1, 7-0 och 5-1 och sen två oavgjorde: 3-3 och 1-1. Det räckte till en andraplats i gruppen och åttondel i A-slutspel.  Där mötte vi Rävåsen och en otroligt jämn och välspelad match slutade 0-0 och avgjordes på straffar. Och där tog cupen slut, straffar var tydligen inte vår starka sida men samtidigt är ju straffar värdelöst och vi hade lika gärna kunnat singla slant. Så känns det.

Men för att summera så gjorde vi totalt 19 mål på 6 matcher, vilket var flest mål av alla lag i gruppspelet och vi förblev ju obesegrade rent matchtidsmässigt. Och A-slutspel är otroligt bra faktiskt, så vi kom ju i alla fall topp 12 av 32 lag.

Så jag är stolt över tjejerna och nöjd över cupen. Men nästa år ska vi fanimej vinna, får vi behålla laget intakt och fortsätta att utvecklas i den takten vi gör så kommer vi ha ett riktigt bra lag nästa år. Nu satsar vi på serien istället.

Som sagt så hände det en sak under cupen som påverkade laget negativt och det borde aldrig ha hänt. Det blev en dålig situation och diskussionen kring det hela togs inför hela laget vilket inte alls var bra. Jag tänker inte dra vad som hände, finns ingen anledning till det men jag har nog aldrig varit så förbannad.
Det hela hade aldrig behövt hända om vissa personer hade uppvisat lite mer sunt förnuft. Men det är tydligen något som inte alla har.

Men jag tar med mig det positiva från cupen och lägger allt annat bakom mig för på onsdag smäller det. Då lyfter flyget mot Turkiet och semester har aldrig varit mer behövligt. Ska bli så jävla skönt!
Fast nu måste jag bara packa, det känns lite jobbigt, för det är det värsta jag vet. Men ska snart börja..

/ A

Kommentarer
Postat av: Richard

Har du någon gång hört uttrycket "Man ska inte säga A om man inte säger B"? Jag har i alla fall hört det och det är faktiskt elakt att säga att det "hände en sak" utan att säga vad det egentligen var som hände. Hur ska jag nu kunna stilla min nyfikenhet? :P

2011-06-21 @ 07:02:30
URL: http://TheStorm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0