Tröttheten och fotbollen

Det är konstant trött människa som nu sitter och skriver. Klockan är 20.30 och jag hade kunnat gå och lägga mig för minst en timme sen, utan problem. Det är för slitsamt att gå upp 04.45 på mornarna. Det funkar en morgon men flera mornar. Nej nej. Men jag ska väl inte klaga, jag är bara så förbenat trött. Men bara en dag kvar nu! 7 timmars jobb kvar sen är det semester i två veckor och fy fan vad det ska bli skönt. Speciellt den där veckan som ska spenderas på varmare breddgrader. AZUM! :D

På tal om resan så har jag växlat in pengar idag, tänker att det kan vara skönt att ha lite kontanter när man kommer ner. Jag har även letat på mitt pass, det är en sån där liten detalj som är ganska så viktig när man ska ut och resa. Beställt lite trevliga grejer i taxfreen också, nice!

Förutom jobb så innehåller den här veckan otroliga mängder fotboll. I tisdags hade vi match, inte någon rolig upplevelse direkt. Vi mötte det lag som ligger sist i serien och jisses vilken underskattning. Har aldrig sett så mycket underskattning, vi låg under med 1-0 ett tag faktiskt. Men efter några hårda, men väl valda ord i halvlek så tog vi tag i det hela och vann tillslut matchen med 1-3. Men jag har nog aldrig varit så arg på tjejerna som jag var då, fick verkligen anstränga mig för att inte skälla ut dom efter noter eller bara gå därifrån. Ja jösses.
Men imorgon börjar Örebrocupen! Ska bli så sjukt roligt, och spännande! För vi har faktiskt ett riktigt bra lag och om tjejerna bara anstränger sig litegrann så kan vi nog faktiskt gå riktigt långt. Men vi får helt enkelt se hur det går. Cupen börjar med match mot Djurgården, jag missar tyvärr den för jag jobbar ju. Blääää....

Nej, nu ska jag nog lägga mig och läsa lite om "Den motvillige monarken". (Sjukt seg bok, men jag ska läsa den.)
CIAO!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0