Turkiet! (eller Suntrip Edition 2011)

Whoop Whoop!

Nu är jag hemma från Turkiet! Har haft en vecka med riktig semester och det har varit så förbannat skönt! Sol, hav, pool, god mat, gott sällskap, allmänt chill och aktiviteter. Det har verkligen varit en bra vecka!
Jag har tyvärr inga bilder jag kan visa just nu för jag har inte haft med mig någon egen kamera - det har de andra fått sköta, men här kommer en sammanfattning i alla fall! :)

Vi åkte alltså förra onsdagen och kom fram till hotellet vid 2 på natten så då var det bara att inkvartera sig i rummen och gå och lägga sig.

Torsdagen började med poolhäng, riktigt chill. Helt okej pool, lagom stor. Solstolarna hade ju kunnat vara fler till antalet men vi insåg första dagen att om man ville ha solstolar så funkade det inte att komma ner vid 10, för då var det fullbelagt, för länge sen säkert. Men jag och Sanna tog ett dopp i alla fall. Sen chillade vi lite i väntan på att vårt resesällskap skulle vakna till liv. Vi gjorde faktiskt inte så värst mycket första dagen, vi chillade mest, åt middag på hotellet (som var väldigt trevligt). Vi tog några drinkar men gick och la oss rätt tidigt.

För i fredags var det ju midsommarafton! Vi började med att gå till havet som låg ungefär 5 minuter från hotellet. Där låg vi och stekte några timmar och badade lite i de extremt höga vågorna som slog in mot land. Eller ja, jag badade inte, det där med hav är inte min grej. Man blir sandig och saltig och man vet aldrig vad som kan finnas i havet ;)
Eftermiddagen spenderades med en femkamp som jag och Lovisa hade planerat. Den inleddes med en tipspromenad med frågor som handlade om samband mellan Sverige och Turkiet. Sen var det två grenar med bollsporter (strandpingis och fotboll), en frågesport med frågor från tre olika spel och sist men inte minst Doobidoo-leken som har med musik att göra. Det var spännande värre och det hela slutade med att Petter tog hem segern.
Kvällen spenderades på hotellet med Turkisk afton innehållandes grillbuffé, akrobatik, turkisk folkdans och en magdansös. Oj oj oj, det var verkligen den roligaste midsommaren jag har haft hitills! Ingen tvekan om den saken.

Lördagen innehöll poolhäng på dagen och en runda på stan på eftermiddagen och avslutades med middag på en trevlig restaurang inne i stan. Vi pratade med en av servitörerna om bra uteställen och honom kommer vi nog aldrig att glömma. Han sa nämligen "How can I say this" i varje mening! Det bästa exemplet är nog - "You can go to this club by bus or how can I say this....taxi..". Alltså, haha, skön kille!

När vi kom tillbaka från havet på söndagen så möttes vi av två Ving-snubbar som sprang runt på hotellet. Det var nämligen så att Ving anordnade ett beach party för alla skandinavier mellan 18-25. Efter lite samrådan i gruppen så kom vi fram till att vi skulle hänga på.
Så vi åkte dit och fick grillbuffé, hängde med massa norrmän och danskar, sjöng karaoke och drack en hel del alkohol. Sen fick vi skjuts vidare till krogen Crazy Horse. Riktigt rolig kväll! Helt sjukt mycket charterresa över det hela, men vi gillart!

En halvtaskig planering gjorde att vi hade bokat in en båttur på måndagen. Oj vad segt det var att ta sig upp och oj vilket lågvattenmärke hela den där båtresan blev. I alla fall för mig. Jag satt upprätt ungefär 20 minuter sen låg jag ner resten av resan (ca 7 timmar) och var sjösjuk. (Kan ha varit en blandning mellan sjösjuka och bakfylla, man vet aldrig). Nej, det var inte alls roligt. Dålig dag helt enkelt.

Sen var det helt plötsligt tisdag och sista dagen. Poolhäng fick det bli och sen en tur ut i Alanya. Männen tog en tur upp till borgen som låg högt uppe på ett berg. Vi kvinnor gick till centrum och shoppade istället. Jag inhandlade ett par flip-flops och 5 stycken T-shirtar till ett bra pris efter lite prutande. Sen mötte vi upp bergsklättrarna och avnjöt en fin middag på en restaurang med utsikt över hamnen. Resten av kvällen spenderades på vår balkong med lekar. Härlig avslutning på en härlig vecka.

Och hela den här dagen har spenderats på en buss och ett flyg.

Men ja, nu är jag hemma och det är ju nästan lika varmt här i Örebro som i Alanya ;)

Och bilder kommer om någon vecka eller så skulle jag tro. Två av kameraägarna är ju nämligen kvar i semesterparadiset ytterliggare en vecka...

J'akşamlar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0