Lek med boll

Okej, jag har faktiskt inte varit på jättedåligt humör idag. Movin on.
Champions League är ändå för töntar ;)
Och jag fick det förklarat för mig att fotboll faktiskt bara är en lek, och förklaringen har till och med matematiskt stöd: 2 x ½lek = 1 lek. Det går ju inte att argumentera mot..
Men jag gillar ändå det här citatet:
"En del människor tror att fotboll är en fråga om liv och död. Jag avskyr den inställningen. Jag kan försäkra er om att det är mycket allvarligare än så."
- Bill Shankley

Dagen har i övrigt inte bjudit på något speciellt spännande. Jag har varit i skolan och haft föreläsning och grupparbete, jag har tränat och jag har kollat på några avsnitt av One Tree Hill. Nu kollar jag på fotboll.

När vi avslutade arbetet för dagen förut runt 15 och gick ut för att gå till bussen så regnade det. Gött tänkte jag, ett steg närmare våren! Vad händer 6 timmar senare? Jo, det börjar snöa, något så förbannat! Det bara häver ner snö. Jag ser inte fram emot att gå till bussen imorn om den här snön bestämmer sig för att ligga kvar på marken. För det är nämligen ren isgata ungefär hela vägen till bussen, man går inte, man glider. Det är som en jäääättelång curlingbana, om än lite knagglig men det är ju detaljer...

/ A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0