Totti determinerà il derby della capitale!!



Han är hånad, åldrad, avfärdad och inte gjort mål mot Lazio på flera år. Han var bänkad i veckan mot Shakhtar och ifrågasatt av de egna fansen. Vad gör han? Han kliver fram som Romas frälsare, återigen, och avgör Derby della Capitale med två mål.
Han är så fantastisk, jag kan inte ens beskriva det med ord, det finns inte tillräckligt med superlativ för det. Jag har gåshud, hade gåshud hela dagen igår. Gåshud när Curva Sud sjunger Roma, Roma, Roma. Gåshud när Totti avgör. Jag skrattar när Totti visar sin intelligens på planen, när han retar gallfeber på Laziospelarna vilket leder till två röda kort för Lazio. Och blir slutligen lite arg när han blir trampad i ansiktet av någon Laziospelare, så behandlar man inte en frälsare...

Ja, det var en fin dag igår. Det är alltid en fin dag när Roma vinner mot Lazio, vilket dom har gjort fem derbyn i rad nu. Det var behövligt efter förnedringen i Champions League, men som sagt så är CL bara för töntar.

Så idag tänkte jag att jag måste ju köpa Aftonbladet och Expressen, jag förväntade mig uppslag med Totti. Expressen levererade, men inte Aftonbladet. Inte så förvånansvärt kanske, för Aftonbladet bryr sig bevisligen BARA om Zlatan. Han fick ju rött kort igår eftersom att han är frustrerad då han inte gjort mål på 9 matcher, då slår man tydligen folk i magen. Men som sagt, inget i Aftonbladet om Roma eller Totti, jo, en liten notis var det ja.
Visserligen är det inte så förvånansvärt att Expressen har ett uppslag om detta då Marcus Birro skriver för dom, mer inbitet Roma-fan får man leta efter (i Sverige alltså). Jag gillar honom. Hans son heter Totti, det gillar jag!



Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0