Chill, fest och nya askmoln..

Jobbet i fredags var chill! Skulle bara öva på ett nytt distrikt som jag ska köra i sommar, så jag jobbade bara 8-11, helt okej om jag får säga det själv. Resten av fredagen spenderade jag med att läsa, håller fortfarande på med Camilla Läckberg-serien, så jäkla bra. Dock drabbades jag av ett migränanfall på eftermiddagen så jag gick och la mig väldigt tidigt vilket säkerligen var välbehövligt.

Vaknade igår morse och kände mig faktiskt utvilad, skönt som sjutton. Anton spelade fotbollsmatch på Rosta Gärde på förmiddagen så vi bestämmde oss för att åka dit och titta. Det blåste som sjutton och det var ett rent under att inte hela gärdet blåste bort. Tyvärr förlorade dom matchen men det är alltid lika roligt att se när han spelar :) Fast alltså, om den där domaren någonsin skulle ha dömt en av tjejernas matcher så hade nog jag blivit utvisad från sidan. Det är dagens sanning, han visste fan inte vilket lag som var vilket och jag misstänker oerhörd trötthet alternativt bakfylla. Något skumt var det.

Kvällen spenderades med relativt nya och helt nya bekantskaper. Frida, i min klass, hade födelsedagsfest så jag och Johanna tog oss dit. Väldigt trevligt må jag säga och kvällen slutade på Frimis. Det hör verkligen inte till vanligheterna att jag går på krogen, det händer ungefär en gång i halvåret men det var trevligt. Fast nej, jag uppskattar nog ändå en bra hemmafest mer än krogen. Kom hem vid 2 och somnade nog innan huvudet nådde kudden.

Det första mina föräldrar sa när jag kom upp imorse var något om ett askmoln som hotade flygtrafiken. Snabbt klickade jag mig in på Aftonbladet och ja visst, en ny vulkan har fått utbrott på Island (så klart) och hotar att sprida sin aska. Nu är det visserligen fyra veckor kvar innan jag ska flyga men det är ändå ironiskt. Det där med askmoln som stoppar flygtrafiken har man ju aldrig hört talas om förrän förra året. Då i samband med att jag skulle hem från Asien och nu kommer ett askmoln till, som nästan är i samband med att jag ska flyga till Turkiet. Fascinerande må jag säga. Nästa gång jag bokar en flygresa ska jag ringa till någon på Island och förvarna om att det finns stor risk för vulkanutbrott vid den tidpunkten för min flygresa....

Ikväll är det match på Lundby IP, mot Hovsta. Prestigemöte...
Oj oj vad jag hoppas att vi vinner det, men vi har läskigt dåligt med folk till dagens match och jag har en känsla av att det kommer bli väldigt svårt.

/ A

Kommentarer
Postat av: Richard Storm

Flygbolagen borde kräva dig på feta skadestånd då det känns som att det är ditt resande som ger upphov till dessa askmoln. :P

2011-05-23 @ 11:26:39
URL: http://TheStorm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0