Eurovision Song Contest, omval och sport

Gårdagskvällen var väldigt trevlig :) Den spenderades alltså hemma hos Andréa med henne, Verran, Anna och Emma. Vi började med att tillaga två sorters paj och sedan åt vi helt enkelt en massa mat och efterrätt. Sen satt alla och beklagade sig över hur mätta vi var. Sjukt värt.
Men Eurovision var spännande, ett tag såg det riktigt bra ut för Sverige men Azerbajdzjan (eller hur fan det stavas) fick lite för mycket poäng där ett tag och stod som slutliga segrare. Men äsch, hela deras produktion var ju svensk. Så det känns ändå som en liten seger. Det som ska bli mest spännande är hur Azerbajdzjan ska klara av att ha finalen nästa år, rent ekonomiskt alltså. Det är ju inte direkt ett rikt land. Men Sverige kanske hjälper dom på den punkten också? Vad vet jag ;)
För övrigt har jag aldrig sett Andréa så som hon var igår. Tävlingsmänniskan i henne kommer tydligen fram i Eurovision-sammanhang. Haha det var helt galet. Men det var definitivt roligt att se på! Jag ångrar att jag inte filmade henne, faktiskt ;)

Idag har det varit omval här i valdistriktet så familjen tog en tur ner till Lundbyskolan förut och röstade. Jag kan helt ärligt säga att jag tog det blankaste jävla pappret som fanns på det där stället och la i ett kuvert. Jag är så trött på politiken i den här stan, partierna smutskastar varandra och lägger fram vallöften som jag inte för något i världen kan förstå hur dom ska klara av att genomföra. Nej, det finns verkligen inte parti som tilltalar mig, så därför röstade jag blankt. That's it.

Tjejerna har spelat match idag också, mot Adolfsberg. Matchen slutade oavgjort, 1-1, och för en gångs skull så var jag inte på jättedåligt humör när jag kom hem. Jag brukar annars ha en tendens att vara det, för ledarna i det där laget är så knäppa. Nej usch, jag gillar dom verkligen inte, stroppiga är vad dom är...
Men så länge vi inte förlorar mot Adolfsberg så är jag nöjd. Dock borde vi ha tryckt in ett segermål i andra halvlek, men ibland vill det sig helt enkelt inte. Vi är i alla fall obesegreade i serien hittills och det är nice!

Annars har dagen spenderats tillsammans med hemtentan (som jag inte är klar med, oavsett vad ni har sett på Facebook, hehe). Så den har jag lurat på och det går sakta med säkert framåt. Det blir heldag på universitetet imorgon med Johanna, kör bara kör!

Kvällen ska spenderas framför TV:n, Sverige-Finland i final i hockey-VM. Jag gillar egentligen inte hockey, det är för mycket slagsmål och så är det ju ingen boll inblandad. Men patrioten i mig kommer fram när Sverige är i final så jag måste ju se på det.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0