Cul curling och trälig tenta

H E M T E N T A stavas denna vecka. Eller ja, den ska in på torsdag så inte hela veckan men typ. Och det är ganska ovärt faktiskt för jag är så otroligt omotiverad just nu. Vi kan kalla det en svacka. Men jag började med tentan så fort jag kom hem efter tentamensföreläsningen igår, vilket är en framgång, brukar ju ta ungefär halva tentatiden annars att bara börja. Idag har det däremot gått segare, men det beror mest på att jag fanimej inte fattar vad det är jag håller på med. Så imorgon blir det en heldag på stadsbiblioteket med Johanna för att bara kötta oss genom tentan och helt enkelt bli klara. Men jag har en sån här liten känsla av att just den här hemtentan kan generera i mitt allra första U på universitetet. Men det märks om ungefär en månad helt enkelt. Däremot har jag haft en väldigt trevlig kväll! Det är nämligen så att jag och Josefin äntligen lyckades få tag på curlinghallen och således kunde vi glida dit för att lira på deras pass för nybörjare. Vi hade världens trevligaste instruktör som lärde oss mycket av allt hon kan och jag skulle vilja påstå att vi på två timmar gick från nybörjare till åtminstone amatörer. Fast hur som helst sopade jag banan med Josefin, dock måste jag säga att Josefin vinner i stilpoäng. Men hursomhelst, curling är en stencul sport! Helt otroligt faktiskt. Och jag kan med all säkerthet säga att när jag blir pensionär ska jag hänga i en curlinghall hela tiden och bara glida runt. Vi ska lira igen på torsdag och förbättra våra skills! Och i december ska vi åka till Karlstad och kolla på EM. 2012 verkar bli ett curlingens år! Nu ska jag sätta mig och stirra lite på tentan igen. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0