Örebro - Leksand



Igår var jag på mitt livs första ishockeymatch. Nu är jag ju egentligen totalt ointresserad av denna sport, främst för att det inte är någon bollsport, den bedrivs på is och det är en himla massa slagsmål hela tiden.
Jag har efter gårdagens match inte ändrat min inställning till sporten, jag drar snarare slutsatsen att den enda vettiga sporten som bedrivs på is är curling, det är fint det!

Men hursomhelst, livesport är alltid livesport och det var ett jäkla tryck i Behrn Arena, nästintill fullsatt. Nu var det ju även så att jag var på matchen med två leksingar, så vi stog i princip i Leksands-klacken. Och matchen slutade ju med 3-2 till Leksand så det var ju inga fel att stå där. Men det var en spännande match, trots att Leksand ledde med 2 mål efter bara några minuter. Första perioden slutade dock 2-2 och i andra perioden gjorde Leksand mål i spel med en man mindre och bara det är väl rätt bra jobbat (tror jag). Sen blev det inga fler mål, därav spänningen på slutet när Örebro tryckte på för ett mål till..

Men alltså, hockey. Det är värst vad dom ska hålla på och slåss hela tiden. Jag förstår verkligen inte det där. Det förstör mest matchen. Eller så får dom fortsätta slåss och jag sluta gå på hockey, det verkar mest rimligt.

Något annat som är väldigt roligt är att analysera folk som står i klacken. Ni vet såna där riktigt inbitna fans som
A. skriker hejaramsor hela tiden under en hel match
B. skriker fula ord (både svordomar och könsord) till både spelare i motståndarlaget och domare
Typ A är ju ändå rätt trevliga, det skapar ju bara stämning. Typ B däremot är ju bara störande och jag förstår inte hur man kan finna nöje i att stå och skrika sådana saker.

Men nu har jag i alla fall sett hockey live och jag kommer kanske göra det fler gånger. Jag skulle dock vilja gå på Örebro - Djurgården nästa vecka men det är något pucko som har planerat in en salstenta just då. Det suger ju..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0