Påsken del 1

Jaha, då var det påsk. En högtid som jag verkligen inte förstår mig på. För det första firar man att Jesus dog och det i sig är ju intressant. Fast det värsta är ju att påsk flyttar på sig, så det verkar som att ingen riktigt vet när karln dog, men ändå ska vi fira det. Och hur firar vi det? Jo med att äta ägg. Men ja, det verkar ju vettigt.

Konstiga högtider till trots så har jag i alla fall haft en väldigt trevlig långfredag. Jag har faktiskt hunnit med en hel del. Dagen började med ett besök på Maxi för att inhandla lite grejer för dagen men även massa annat gott som ska förtäras under helgen. Sen åkte vi ut till kyrkogården för att plantera lite blommor i minneslunden då det är mormors födelsedag idag :)

Sen packade jag kylväskan och begav mig till Kanotföreningen för årets första picknick! Så jag spenderade några timmar där med Lovisa och Frida, det var väldigt trevligt :) Och att kunna picknicka och sitta i shorts och T-shirt den 22 april är ju faktiskt helt otroligt nice! Och jag fick en present av Lovisa! Världens coolaste!


En 1up svamp med små 1up-godisar i! :D Otroligt nice!

Resten av dagen har spenderats inomhus, jag klarar liksom inte av att vara ute för många timmar när det är pollensäsong, jag blir helt igengrodd överallt. Det är ju fantastiskt.
Och det är så att för varje år som går så utvecklas det nya symptom för allergin. Det nya i år är eksem, i armvecket, det är jättecharmigt verkligen. Och sen har jag otroligt torra partier runt ögonen, det spelar ingen roll hur mycket jag smörjer runt ögonen, det försvinner inte. Allergi är verkligen charmigt, det må jag säga!

För övrigt så läste jag häromdagen att om man är allergisk mot Gråbo, som jag är, så kan det leda till allergi mot curry! Äntligen förstår jag varför jag har reagerat som jag har gjort båda gångerna jag faktiskt smakat på curry.
Jaja, nu ska jag sätta mig och leta efter mer saker som jag kan vara allergisk mot, kan ju vara bra att veta tänker jag ;)

Ha en bra Påsk och ät inte för många ägg! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0