Påsken del 2



Jag har tagit lov från skolan, men skolan vägrar ta lov från mig. Det är otroligt värdelöst, faktiskt.
Skulle mest av allt bara vilja vara helt klar med seminariet nu, men är inne på slutspurten så snart så.

Helst av allt skulle jag vilja vara ute, men det går ju inte på grund av allergin heller så. För övrigt så kollade jag upp alla möjliga korsallergier igår, alltså allergier man kan få på grund av till exempel pollenallergi. Jag kom upp i 58 stycken. Alldeles lagom faktiskt. Awesome!

Ikväll blir det påskmiddag hos farmor och farfar :) Man kan ju alltid hoppas på ett litet påskägg ;)

För övrigt så läste jag igår i Aftonbladet att en grupp Fillippiner hade samlats i norra Manila igår för att korsfästa sig till Jesus ära, eller något sånt. På riktigt alltså, med spikar och allt. Det är ju faktiskt bara galet, men det var tydligen inget som kyrkan ställde sig bakom, tur det i alla fall. Synd att jag inte var i Manila förra påsken, då hade jag ju kunnat få så det här på riktigt. What a shame! Det hade varit en syn...

Nej, nu ska jag bli klar med det här innan påskmiddagen!

Glad Östern! (Happy Eastern)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0