Den uteblivna kulturen

Döden på hospitalet är en teater som spelas just nu i Wadköping. Teater är trevligt tänkte jag och Josefin, så vi bestämde oss för att köpa biljetter och gå på den här teatern. Ticnet krånglade som vanligt med mig. Jag har ett konto där men kom inte ihåg lösenordet och dom ville av någon underlig anledning inte skicka nytt till min mail så jag fick skapa en ny mail för att kunna skapa ett nytt konto på Ticnet, krångligt värre.
Så vi träffades i Wadköping igår kväll - exalterade över hur kulturella vi faktiskt skulle vara och självklart spända inför själva teatern. Men det var tydligen så att det var för få biljetter sålda, så det blev inställt. Snöpligt värre! Men Josefin ska ha en eloge för övertalningskampanjen som hon körde stenhårt på för att dom skulle spela den ändå. Men icke.
Så vi lommade därifrån och såg ledsna ut. Men vi åt pizza för pengarna istället, inte så värst kulturellt kanske, men gott!

Annars var det en trevlig dag igår, jag jobbade förmiddag igår så efter jobbet åkte jag upp på stan och åt en trevlig lunch på Jensens med Verran. Vi avnjöt även en chokladdoppad mjukglass till efterrätt, inga fel! Sen sprang vi på Lovisa och Josefin som gick en Open Art-runda i staden.

Anledningen till att jag jobbade förmiddag igår och inte eftermiddag/kväll var för att det var träning igår och jag ville vara med på sista träningen innan Forwardcupen som började idag. Första matchen slutade 0-0 och andra matchen vann tjejerna med 7-0. Helt okej siffror! Nästa match är imorn bitti och vinner vi den så är vi klara för kvartsfinal - så ja, det blir vinst helt enkelt ;)
Jag var ju faktiskt med och vann Forwardcupen ett år när jag själv spelade så nu vore det väldigt trevligt att vinna den som tränare. :)

Tjipp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0