Och så var det det där med fotboll..

Som sagt så hade vi ännu en match igår och det gick bra! Vi vann över KIF med 5-1, stabilt som sjutton! Tjejerna har gjort två riktigt bra matcher den här veckan. Andra halvlek igår var väl kanske inte den bästa men det få vi tränare ta på oss, för vi slängde runt lite och lät tjejerna spela på lite ovana positioner. Men det gick ju bra ändå. Nu är grundserien slut för vår del, det är en omgång kvar men den står vi över då det är ojämnt antal lag i serien. Men upplägget ser ut som så att de sex bästa lagen går vidare till ett slags slutspel för att göra upp om den slutliga segern och som det ser ut just nu (och borde se ut på måndag när sista omgången är spelad) så hamnar vi på en tredje plats. Så nu blir det slutspel. Och just nu skulle jag vilja påstå att vi är så jävla bra att vi nog kan vinna över dom lag som vi vanligtvis brukar ha lite svårt att vinna mot. Kan bli bra!

Men intressant statistik för serien så här långt är att vi har spelat 10 matcher, vunnit 6 stycken och spelat 3 oavgjorda (varav 2 är mot lagen som ligger över oss i tabellen just nu). Vi har tryckt in 39 (!) mål, varav 11 i samma match och bara släppt in 12 mål.

Ja, tjejerna blir onekligen bättre och bättre för varje år som går och de otaliga timmar som jag lägger ner på det här laget varje vecka är faktiskt de bästa timmarna i veckan. Ja, jag är jävligt stolt!

Efter två matcher på en vecka så var det ganska lugnt på träningen idag och det var inte så många där. Vilket av någon underlig anledning alltid innebär att jag får springa mer. Men det är roligt (förutom att jag inte alls hänger med längre, hehe), fast mitt redan sargade vänsterknä känns lite mer sargat nu och jag är helt slut.

Förutom 1½ timmes träning med tjejerna så har jag jobbat ca 4 timmar idag och enbart haft inomhustjänst, ganska skönt faktiskt. Det är ju min lediga vecka men det har varit en tuff vecka rent postalt så jag gjorde en insats och såg till att inomhusarbetet kom ikapp. Får se om det blir jobb imorn eller inte, det beror på om någon är sjuk för då ringer telefonen imorn bitti. (Måste jag säga att jag innerligt hoppas på att alla är friska imorn?)

Hepp, sitter och kollar på TIM Cup just nu, någon försäsongsturnerning med Milan, Inter och Juve - 45minutersmatcher och turneringen avgörs på en kväll. Lagom slötittande...

Töntiga supercoppa- El Clasico igår tänker jag inte ens kommentera (knappt i alla fall). Är så trött på Barcelona, Real Madrid, Mourinho och Pep. Det handlar inte om fotboll när dom möts längre, det är bara tönteri på hög nivå. Och jag gillar verkligen inte när fotbollsmatcher förvandlas till hockey och alla ska slåss och knuffas. Våld hör inte hemma i sport (inte någonstans faktiskt). Punkt!

/ A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0