EM 2012

Nästa sommar smäller det, Sverige är återigen med i ett fotbollsmästerskap och jag kommer sitta bänkad, såklart.
För några timmar sen lottades grupperna inför mästerskapet och det var lite nervöst faktiskt, för det är 16 bra länder som har kvalificerat sig. Sen fanns det ju såklart drömlottningar och mardrömslottningar. Jag anser att Sverige kom undan ganska bra faktiskt. Så här gick det:

Grupp A
Polen
Grekland
Ryssland
Tjeckien

Det känns på förhand som en ganska tråkig grupp, men den är svårtippad också. Så av den anledningen kan den ju faktiskt bli lite spännande ändå. Men mitt tips är ändå att Ryssland och Tjeckien går vidare från den här gruppen.

Grupp B:
Holland
Danmark
Tyskland
Portugal

Dödens grupp, big time! Rent spontant så känns det ju som att Holland och Tyskland kommer att gå vidare, men man vet aldrig med Portugal. Danmark tror jag får riktigt svårt. Men Tyskland har en tendens att gå som en maskin genom gruppspelen i mästerskap och Holland är riktigt bra nuförtiden.

Grupp C:
Spanien
Italien
Irland
Kroatien

Det känns som att Spanien och Italien kommer att gå vidare från den här gruppen, har svårt att se att Irland och Kroatien kommer att ha något att säga till om. Men det är alltid trevligt att bli motbevisad på den fronten, det är roligt när underdogs går vidare, men helst inte på Italiens bekostnad i den här gruppen. (Även om Totti inte är med längre så hejar jag ändå lite på Italien)

Grupp D:
Ukraina
Sverige
Frankrike
England

Sveriges grupp känns helt okej faktiskt. Tror definitivt att vi kan plocka poäng mot både England och Frankrike så att gå vidare är ingen omöjlighet, absolut inte. Om Sverige går vidare så är det med sällskap av England tippar jag.


Hursomhelst blir det ett spännande mästerskap, utan tvekan!


Snart är det dags att sova, för imorgon bitti är det sista utdelningen av frallor (helt sjukt att 10 veckor har gått så fort!). Sen är det full rulle hela dagen faktiskt. För det är ju någon som fyller år imorn ;) Så släkten kommer på dagen och på kvällen är det lagfest och jag ska tydligen bjuda på tårta. Hej och hå, mycket att fixa alltså. Bara att köra!

/ A

Kommentarer
Postat av: Richard

Fotbollsnörd som man är (icke!) anser jag att du har fel angående vinnarna i grupp A. Grekland går definitivt vidare men om de gör de i sällskap av Ryssland eller Tjeckien kan jag tyvärr inte svara på. Annars har du gjort vettiga antaganden. ;)

2011-12-05 @ 12:36:15
URL: http://TheStorm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0