Födelsedagar x 2

Ja, det har hänt en hel del sen jag skrev här sist.

För det första så fyllde jag ju år i lördags och det firades så klart. Först med frallor på morgonen, sen kom halva familjen hit på lite kalas. Det bjöds på frallor och tårta och där någonstans insåg jag hur förbannat trött jag är på frallor. Fy sjutton, vill inte se frallor på ett tag nu alltså.
På kvällen var det lagfest med Bloody Sunday. Men jag snodde såklart lite uppmärksamhet i och med födelsedagen ;) Jag bjöd på tårta såklart och jag och Sanna hade styrt upp lite tävlingar med fint pris. Vi tänkte att vi ju måste tävla lite mot varandra och inte bara med varandra hehe. Men det var en trevlig lagfest och jag vinglade hem runt två.

Födelsedagspresenter ja, det fick jag en del såklart. Två böcker; Jens Lapidus-Livet Deluxe och Jag är Zlatan. Presentkort på Panduro för flera hundralappar sammanlagt, presentkort på JC, pengar, chokladaskar, två nyckelringar, "fred på jorden", pärlor, spelet "Pop och Rock-spelet om svensk musik". Fick även en hundleksak som låter förskräckligt och bestick som ser ut som grävmaskiner (av intressanta typer i laget..haha).

Söndagen spenderade jag med Zlatans bok, sträckläste den i princip från början till slut och jag måste säga att det är skönt att äntligen förstå sig på karln. Bra grej. Sen spelade Roma, Fiorentina gjorde tre mål och Roma fick tre röda kort. Dålig dag på jobbet kan man väl säga. På kvällen hade tjejerna match och trots lite halvkass inställning vann vi med 5-3.

Och i måndags, då mina vänner, så var det ännu en födelsedag för då blev jag nämligen faster för andra gången! Min bror och hans flickvän fick äntligen sin lilla dotter som ska heta Judith. Så roligt! :) Synd bara att dom ska bo i Stockholm, men det är ju inte så långt ändå.
Känner mig ganska nöjd nu ändå, nu är jag ju nämligen moster och faster till både flickor och pojkar :) Ja jösses..

Annars har första snön kommit för den här vintern och det snöade ju fanimej snöbollar. Helt galet var det! Nu är det ju mest is och risk för livet när man går ut. Och så fort det blir lite kallt ute så får mina luftrör tokspel och börjar göra ont. Så jag hostar och har mig för det mesta och det gör ont.

/ A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0