Fotboll, innebandy och allmänt svårt att andas

Den här helgen har varit väldigt inriktad på sport, vilket kanske inte är så ovanligt. Plus att jag väldigt medvetet har struntat i att plugga, det får bli imorgon istället.

Men ja, tjejerna hade ju match i Kumla igår. Slutresultatet blev 1-1, det var överlag en jämn match och vi spelade riktigt bra. Fast jag vill ändå påstå att vi hade spelövertaget för det mesta men det gäller ju att få in bollen i mål helt enkelt. Vi måste finslipa lite på den sista touchen helt enkelt. Men att domaren blåser av matchen när vi i princip har friläge till att avgöra matchen, det har jag lite svårt för. Känsla för spelet efterlyses. Hur som helst, nu är det spelledigt fram tills Örebrocupen i mellandagarna och då satsar i stenhårt, vi har ju ett guld att försvara!

Idag var det dags för lite innebandy, match med Bloody Sunday. Vi förlorade tyvärr med 4-3, trots ledning två gånger i matchen. Men det ville sig helt enkelt inte. Jag sprang mest runt och kunde inte andas, jag menar det här luftrörskatarrsliknande tillståndet som jag befinner mig i gör att jag blir andfådd av att gå upp för en trappa. Det är lite som att ha astma hela tiden, vilket inte är så skönt! Men som sagt, med lite mer tur så hade vi vunnit idag.

Kom hem från kvällens träning för någon timme sen och känner mig ganska så slut nu faktiskt. Ska bli skönt att sova om ett tag.

Nästa veckas schema är ganska så chill ändå. Tre halvdagar och så får vi tillbaka tentan på fredag också. DET ska bli intressant! Får se hur mycket som går under devisen "gör om, gör rätt".

Nej, sängen nu! Tjipp!


Kommentarer
Postat av: Simon

Ryktas om att det andra laget inte hade några avbytare heller , var dom bättre än er ?

hade ni någon chans att vinna?

ELLER VAD VAR DET SOM AVGJORDE MATCHEN?

2011-12-12 @ 14:14:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0