Sthlm och julkorten

I lördags tog vi en dagstripp till Stockholm för att hälsa på storebror med familj. Och jag säger då det, jag har världens sötaste brorsdotter! Vi var kvar där några timmar och mös med det lille barnet innan vi begav oss mot Örebro igen. Då var det snöstorm så det tog tre timmar att åka hem. Värt..

Äsch jag vet inte vad jag mer ska skriva faktiskt, händer inte så mycket spännande. Jag pluggar på förmiddagar och kvällar och däremellan sorterar jag massa julkort, som sig bör för en postanställd den här tiden på året. Det där med pluggandet är lite omotiverat faktiskt, lämnade in frågor inför ett seminarium som inte alls blev bra. Men jag fattade ju inte ens vad det stog i den ena boken och jag bryr mig inte. Haha, känns bra. Ikväll ska jag peta lite i hemtentan som ska in imorgon.
Det där med julkorten är lite roligare ändå. En reflektion som jag gör varje år är att folk skickar julkort till folk dom inte känner så bra. Addresaten har inte bott på adressen på flera år eller massa andra grejer som gör att jag får den känslan. Men julkort är väl trevligt, fast borde man inte ha koll på de man skickar till? Nej, inte vet jag. Det blir dock mer hjärngympa för mig, haha.

Nu ska jag bara lyssna på Carolas Jul i Betlehem så är julkänslan på topp! Sweet..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0