My name is Bond, James Bond



Jag har kollat på 007 och jag har pärlat 007 (såklart).
Men ja, jag kollade ju på alla Bondfilmer under en vecka här för någon vecka sen. Väl spenderade 44 timmar må jag säga. Man skulle ju kunna göra en djupanalys angående många moment i de där filmerna men det är det ändå ingen som orkar läsa. Men jag tänker göra en topplista i några olika kategorier:


Skådespelare:
1. Sean Connery
2. Pierce Brosnan
3. Roger Moore
4. Daniel Craig
5. George Lazenby
6. Timothy Dalton


Film:

1. Levande Måltavla
2. Goldfinger
3. Goldeneye


Låt:

1. A View To A Kill - Duran Duran (Levande Måltavla)
2. For Your Eyes Only - Sheena Easton (Ur Dödlig Synvinkel)
3. Goldeneye - Tina Turner (Goldeneye)


Skurk:

1. Max Zorin (Levande Måltavla)
2. Auric Goldfinger (Goldfinger)
3. Ernst Stavro Blofeld (Agent 007 ser rött, Åskbollen, Man lever bara två gånger, I hennes majestäts hemliga tjänst, Diamantfeber och Ur dödlig synvinkel)


Bondbrud:

1. Grace Jones (MayDay i Levande Måltavla)
2. Maud Adams ("Octopussy" i Octopussy och Andrea Anders Mannen med den gyllene pistolen)
3. Izabella Scorupco (Natalya Simonova i Goldeneye)
(Bubblare här måste ju bli Diana Rigg som Tracy Bond, den enda som fick Bond så pass på fall att han gifte sig)


Folk som figurerar i Bond:
1. Miss Moneypenny
2. Q
3. M


Skurkens hantlangare:

1. Jaws (Älskade Spion och Moonraker)
2. Oddjob (Goldfinger)
3. Mr. Kidd och Mr. Wint (Diamantfeber)


/ A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0