Satin, kanot och "japaner japaner"

Den här veckan är seriöst ute efter att ta kol på mig. Den tar liksom aldrig slut. I tisdags trodde jag att det var onsdag och idag dröjde det 5 timmar innan jag kom på att det faktiskt var torsdag och inte alls fredag som min hjärna var inställd på. Fy fasiken. Det här med att gå upp kl 5 varje dag i en veckan funkar inte för mig tydligen. Skönt att jag har en likadan vecka nästa vecka. Sweet!

I tisdags åt jag fruktsallad hemma hos Verran, yes, vi valde att vara nyttiga istället för att mumsa i oss massa fika. Bra gjort av oss! Sen på kvällen blev det  uteservering, lite halvspontant sådär. Vädret skötte sig bra och det var en trevlig kväll. Mest var det trevligt för att man fick träffa massa människor som har valt att fly Örebro under två terminer per år, alltså Michelle, Tove och Lovisa. Förutom dom så var det alltså jag, Verran, Andréa och Frida - Örebros stoltheter ;) Sjukt nice, men sjukt onice att gå upp klockan 5 dagen efter. Man kan bli trött för mindre. Plus att jag har börjat dricka öl, jag skyller allt på Turkiet men pappa är nöjd och sa: "Jaså, det har äntligen blivit människa av dig också.." Värt..!

Igår mötte jag upp Josefin efter jobbet och vi begav oss ut till Hästhagen för att hyra oss en kanot och göra Svartån. Vi tog 31an och begav oss ut på vattnet. Trevligt som vanligt, men ändå inte alls som vanligt. Vi paddlade som vanligt in mot centrum och Frimurarholmen. Vid en trappa vid konserthuset stannade vi till och jag hoppade ur kanoten och sprang upp på stan och köpte oss varsin glass för vädret slog till med stekande hetta och extrem sol. Efter den lilla glasspausen tog vi det sedvanliga varvet runt frimis med broarna som är så extremt låga att man måste lägga sig i kanoten för att komma under. Där någonstans insåg vi hur fruktansvärt äckligt vattnet är precis på denna plats på grund av alla fyllekajor som slänger sina burkar och glassflaskor i den redan sunkiga ån. Så vi fick för oss att börja fiska upp burkar! Så efter en timme hade vi ett halvt skrotupplag i kanoten, fullt med otroligt äckliga burkar. Vi kände oss nöjda med insatsen och paddlade stillsamt tillbaka till Hästhagen, betalade för kanoten och begav oss mot Haga Centrum för att panta dessa burkar. 23 kronor kändes som en bra lön för mödan, vi köpte Twix och kände oss nöjda med livet!


Josefin fiskar burk! (Vi hittade även en sunkig fotboll!)

Nästa gång vi paddlar tänker vi plocka upp alla glasflaskor också!

Igår kväll var det även semifinal i dam-VM. Jag tänker inte säga så mycket om det för det gick åt helvete. Men Japan var bra och vann matchen rättvist, men Sverige kan ju fan så mycket bättre än dom spelade igår. Jag vet inte vad det var som gick fel, men något gick fruktansvärt fel i alla fall. Dennerby borde ha sagt till spelarna i halvlek att de skulle sluta passa de blåa, fel lag liksom.
Men på söndag hejar jag på Pia Sundhages USA i finalen, mest pga just Pia Sundhage. Hon är en av mina förebilder om något. Helt rätt inställning till hur en tränarpositition bör utföras.

Imorn är det (äntligen!) fredag och då ska någons hår färgas rosa. Kan bli bra! haha.

/ Miljökämpen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0