Tentan from hell!

Ja, idag har jag skrivit tenta. Det var fan det jävligaste jag har gjort i hela mitt liv. Om jag säger såhär, jag sitter hellre fast i Manila själv i en vecka utan vetskap om när jag ska få åka hem än gör om det där tentan. Fast jag kommer nog få göra om den, för nej, det gick inte bra.
Sex timmar har aldrig gått så fort, det kändes som jag satt där i 15 minuter ungefär. Jag skrev som ett djur, läste hundratals sidor (kändes det som) och ville mest banka huvudet i bänken. Jag hann för sjutton inte ens äta något. Tur att jag åt tacobuffe innan. Det var fem uppgifter, en hann jag inte ens besvara. Eller jag kanske hade hunnit men jag fattade ingenting - vetenskaplig metod. Inte min grej, skönt att vi ska läsa det 15 hp nästa termin. Yey!

Min hjärna känns som en grötig massa just nu. Har fått brev från Norge också, deklarationen. Jag fattar ingenting. Den gav mig huvudvärk.

Men, när man har kurslitteraturtenta kan man verkligen säga att man lär sig på provet! För jag lärde mig faktiskt en hel del...det är väl bra i alla fall?

Nej nu ska jag sluta klaga, livet går vidare. Så är det.

Såg reklam på TV nyss om Carolas nya skiva. "Elvis, Barbra och jag". Hon tolkar Elvis-låtar liksom. Jag lyssnar nu, kunde inte låta bli. Har redan utsatts för så mycket psykisk terror idag så det kan ju inte bli värre. Trodde jag. Tillåt mig spy...

/ A..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0