BLOODY SUNDAY!

För tre år sen spelade jag innebandykorpen i ett lag som hette Foppas tofflor. Man kan väl säga såhär; Det var bara namnet som var episkt, laget i sig var trevligt men inte så bra rent innebandymässigt då vi förlorade i princip alla matcher med tvåsiffrigt. Något av det enda som var bra var att jag lärde mig att förlora, vilket är en bra grej faktiskt. Men som sagt, det var 2008.

Nu är det 2011 och jag är återigen med i ett korpenlag och spelar innebandy. Det här laget heter Bloody Sunday, har röda tröjor och innehåller väl aningen mer innebandykvalité. Idag hade Bloody Sunday seriepremiär. Och som det gick. Efter 2x18 minuter visade resultattavlan 11-0, till oss! Fint som fan att för en gångs skull vinna med tvåsiffrigt, det kan jag gärna göra fler gånger!
Matchen för min del gick väldigt bra. Jag kan erkänna att jag ibland känner mig väldigt förvirrad på en innebandyplan, för jag har inte så där jättebra koll på hur det taktiska ska fungera. Men jag lyckades stänka in två mål i alla fall och det är ju inte fy skam. Jag är nöjd i alla fall :)

Annars har helgen varit ganska lugn; jag har delat ut frallor, tränat innebandy och spelat match (som sagt), tagit sovmorgon (för första gången på lääänge) och spenderat ganska mycket tid med att uppdatera iphonen. Jävla iOS5. Det tog tid, säkerhetskopian försvann (med musik och bilder) och jag fick ringa akutsamtal till min aningen mer tekniska syster. Så kan det.

Nu sitter jag och kollar på Il derby della Capitale - Roma-Lazio. Just nu är  det halvlek och Roma leder med 1-0 efter mål av Osvaldo. Känns bra!

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0