It's friday!

Alltså, äntligen är det fredag! Fast jag måste ändå säga att den här veckan har gått fort för det har knappt varit en lugn stund.

För det första så har jag spenderat varenda dag i skolan och det var länge sen jag var i skolan varje dag en hel vecka. Men vi håller ju på och skriver B-uppsats just nu och det går sakta men säkert framåt. Vår studie går ut på att se om värdegrundsarbete i skolan (typ antimobbingsarbete och sånt) påverkar förekomsten av sexuella trakasserier. Väldigt intressant faktiskt.

Förutom att vara i skolan så har det varit mycket fotboll, som vanligt, trots att vi har träningsuppehåll i och för sig. Men det har varit ledarutbildning som fotbollsförbundet i Örebro har anordnat, både måndag och onsdag kväll. Det har varit med inriktningen tillslag så svenska damlandslagets tillika ÖSK:s tillslagstränare Eija har varit med och visat hur man faktiskt ska slå till en boll. Väldigt givande faktiskt, för det är inte bara att slå till bollen, vilken man kan tro. Och tydligen ska man ha kort pendel på benet och inte lång, som jag har fått lära mig de senaste 15 åren. Snacka om upplysande och aningen revolutionerande. Men jag tror jag lämnar det där, jag skulle kunna ha en lång utläggning men jag tror inte ni är så intresserade. Förutom att det var givande utbildningar så var det svinigt kallt att stå på Trängen i flera timmar..

Sen har det ju varit landskamp med stort L. En av de viktigaste kvalmatcherna någonsin för det svenska landslaget. Och vilken match det blev sen. Den var kanske inte fantastisk att se på, men den innehöll en riktigt läcker frispark och tre magiska svenska minuter. De sista minutrarna var hemska och när slutsignalen gick grät jag några glädejtårar. Fy fan vad skönt att Sverige är klara för EM nästa sommar och att vinna mot Holland var bra gjort! Många kanske säger att de inte hade något att spela för eftersom de redan var klara men samtidigt hade dom en ganska så fin svit att hålla vid liv, 17 kvalmatcher utan förlust, på de senaste fyra åren har de förlorat VM-finalen mot Spanien. Jag skulle inte vilja att den sviten sprack mot Sverige och såg man matchen så syntes det ändå att Holland gick för vinst. Så det var fan bra gjort av Sverige. Johan Elmander är fanimej min hjälte.
Sen finns det ju en diskussion om att Zlatan inte var med och att det enligt statistiken går bättre när Zlatan inte är med. Jag tänker inte ge mig in så mycket i den där diskussionen. Men jag kan säga att jag saknar inte Zlatan när han inte är med. Grejen är att karln är bra i sina klubblag och han är bra i landslaget när han är motiverad och han inger en viss respekt men är han inte motiverad ska han inte vara med. Just nu verkar han inte vara motiverad så därför tyckte jag nästan det var bra att han var avstängd, annars hade han lallat runt på planen och säkert inte tillfört så mycket. Punkt slut.

Imorgon är det frallor som vanligt på lördagar vilket känns lite jobbigt för jag skulle behöva en sovmorgon, vet fan inte när jag hade det sist. Skulle nästan kunna betala för att få en sovmorgon. Det hela slutar nog med att jag lägger mig runt 20.00 ikväll bara för att få sova länge..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0