Migrän och fotbollsmåndag

Jaha, idag har jag jobbat lite. Blir ju lätt så att man saknar posten lite så då måste jag åka dit ibland och dela ut några brev. Eller ne, det är ju alltid någon som är sjuk på det där stället, men jag klagar egentligen inte för pengar är ju alltid pengar. Men jag har inte sovit något inatt, fick ett litet migränanfall sent igårkväll, svårt att somna då. Så jag har sovit lite då och då. Men trodde det var borta imorse när chefen ringde, men nej, kom tillbaka lagom till jag skulle åka till jobbet. Så 65 uppgångar i Varberga med migrän är inget jag rekomenderar, faktiskt. Fyra gårdar i Vbg med reklam brukar ta ungefär 1 h 45 m, idag tog det 2 h 30 min. Så ja, ganska segt. Men äsch..

Blev lite stressigt efter jobbet, för vi har nämligen haft match ikväll och jag hade glömt skriva ut massa grejer. Hej och hå. Men jag hann i tid. Matchen spelades mot Adolfsberg på en regntung A-plan. Fin matta utan massa gropar men sate vad blött det var. Det var ungefär som att se Bambi på hal is, spelarna ramlade hit och dit. Vi fick ringa in en överårig för att vi ens skulle ha en avbytare (jäkla sjukdomar), tjejerna stog på hälarna under hela första halvleken men sen kom vi igång och vann till slut med 4-2. Jag älskar när vi vinner över Adolfsberg, fint som fan! 

Det har varit två matcher till idag, Hammarby-Sundsvall och ÖSK-AIK. Gick ju inte så bra i dom matcherna, förlust för både Bajen och ÖSK. För Bajen går det ju käpprätt åt helvete, inte en vinst på de senaste 9 matcherna. Men det är bara att bita ihop nu och komma igen för vi kan fanimej inte åka ur Superettan - det håller ju inte! 

Ska nog sova nu - skola imorn, weho!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0