One Tree Hill och Titanic!

Idag har varit en bra dag!

Den började 6.30 imorse när jag vaknade och var oförklarligt pigg. Jag funderade på att försöka somna om men sen kom jag på en bättre idé, nämligen att kolla på det absolut sista avsnittet av One Tree Hill som sändes i USA igår och som blev tillgängligt i Sverige någon gång inatt.



Det var ett fint slut, precis som man vill att en serie ska sluta, jag är nöjd. Men det är skumt att det är slut liksom. Jag har följt serien sen jag gick i typ åttan och nu är den slut. Man lever ju liksom lite på att vänta på att nästa avsnitt ska komma, men nu kommer det inget mer. Lite förlustkris över det hela, måste nog kolla genom serien en gång till. Kanske ska börja köpa boxarna.

Sen åkte jag och jobbade i några timmar, rätt så chill. Inga trappor idag, som tur är. Träningsvärken från trappspringet häromdagen tar kål på mig, vaderna är som stenklumpar. Så jag körde lite bil istället, mycket skönare ;)

Kvällen har jag spenderat på SF:



Världens bästa film! Den blir ännu bättre på bio, helt galet fantastiskt!
Leonardo DiCaprio är världens bästa (och snyggaste) skådespelare och allt är bara så himla bra!
3D-effekterna var tyvärr inte så mycket att hurra över, men det är dom ju nästan aldrig så.

En reflektion kring det här med 3D och glasögonen som man måste ha på sig är att det inte blir så himla bra när ögonen fylls av tårar (vilket alltid händer när man ser på Titanic). För då blir det verkligen jättesuddigt! Det blir som flera dimensioner av suddighet och så tar man av sig glajjerna för att torka bort alla tårar och då är det ju lika suddigt. (Dagens I-landsproblem, ey?)

Nu ska jag kolla på Game of Thrones och se om jag förstår något av det (går lite sådär alltså..)

Ciao


Kommentarer
Postat av: Emelina

om du köper OTH boxarna så lånar jag dom och kollar igenom dom, just sayin!

och jag förstår dig gällande glasögonen och tårar, kollade lite på lejonkungen och ne jag såg fan ingenting, så himla fin film, jag vill bara grina igenom hela filmen för den är så bra!!!

2012-04-06 @ 01:36:18
URL: http://pansyfoxburr.blogg.se/
Postat av: Richard

2012-04-10 @ 14:54:19
Postat av: Richard

Lyckat att bara skriva en tom kommentar, men ja ja, bortse från den. :P



Nu kommer den riktiga kommentaren:

När gråter man i Titanic egentligen? Lejonkungen kan jag förstå, men Titanic? :P

2012-04-10 @ 14:55:41
URL: http://TheStorm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0