Från Pitchers till Oscarsgalan 2012

I fredags var jag för en gångs skulle ledig från skolan så jag, Emelie och Tessan slog på stort och åkte till IKEA för att äta lunch. Fredag, lön och sportlov - ja ni kan ju tänka er att det var helt okej lång matkö.


På kvällen slog vi på större och åt massa mer mat på Pitchers och så slank det såklart ner några öl och cider. Men ja, fredag och lön - ni kan ju tänka er hur mycket folk det var och vi hade inte reserverat något bord. Men vi hade lite flyt och satt vid ett bord och åt (som var reserverat för senare under kvällen) och sen fick vi springa till ett annat bord som blev ledigt. Efter några timmar där bestämde vi oss för att besöka krogen men på strömpis var det tvärfullt så vi gick till Satin där det inte var speciellt fullt. Där har jag inte varit sen typ 2009 och det kommer dröja länge innan jag går dit igen - tråkig musik och tråkigt ställe överlag faktiskt.


Sen hemkomst resulterade i få timmars sömn (ja, man måste lösa melodikrysset - viktigt!). Men det var ju även så att storebror med familj skulle komma och spendera helgen här i huset. Men jag tajmade in det så bra så jag blev sjuk igen och har känt mig riktigt risig hela helgen och sovit mellan varven. Ganska tråkigt att det blev så precis när 3 månader gamla Judith väl var här men sånt händer. Får se till att vara frisk nästa gång vi träffas!


Just nu är klockan 3.37 och jag kollar på Oscarsgalan. Har inte sett en enda film som är nominerad men såhär långt har jag förstått att man nog bör se "Hugo" i alla fall. Filip och Fredrik kommenterar i år igen men såhär långt har dom hållit sig bra och inte snackat sönder det lika mycket som förra året. Skönt det!
Vi får väl dock se om jag hänger i till klockan 6, har en känsla av att det kan bli tungt med tanke på att jag inte mår top notch..

See ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0