Helgens bravader

Ja då var salstentan skriven och det är väldigt skönt att ha det gjort! Den var faktiskt helt okej, vi fick ett konstruerat fall som vi skulle koppla till alla teorier och metoder som vi läst om på kursen. Jag skrev allt jag kunde komma ihåg om allt och kopplade det så mycket jag kunde. Satt där i fyra timmar och skrev, sen kände jag mig nöjd. Så nu håller jag tummarna för ett G!
Efter tentan fick vi för oss att åka till MAX och käka mat, så bilarna styrdes mot Behrn Arena men vi fick snabbt inrikta oss mot Eurostop istället, det var ju Örebro-Djurgården precis samtidigt så det var folk och bilar överallt. Hade ju tänkt gå på den matchen men kändes ovärt att köpa biljetter ifall att tentan skulle ta 6 timmar skriva. Matchen? Ja den vann Örebro! Gött som fan!

Fredagskvällen spenderade jag på Pitchers i trevligt sällskap för att fira tentan. God mat och väldigt mycket gott att dricka blev det.

Kan vara så att det blev en öl för mycket för jag var bra seg i lördags morse när jag skulle upp runt 8. Men det gick det med och bilarna rullade mot Karlskoga för en heldag på Bodaborg med tjejerna. Vi ledare bildade också ett lag och kämpade stenhårt, vi fick ihop 8 stämplar (av typ 20 banor) och var nöjda med det, men fick se oss rätt så besegrade av tjejerna, speciellt ett lag som fick 16 (!) stämplar. Galet! Men det var en riktigt rolig dag och det verkade som att tjejerna var nöjda :)

Efter en hel dag i äventyrshuset är man bra slut alltså, men det var bara hem och käka och så vidare till nästa tillställning, "tentafest"! Vi var visserligen bara 4 av typ 35 i klassen (bra uppslutning eller vad?) men vi hängde på en annan förfest, vilket var nice. Sen blev det Strömpis, som sig bör, och lite nattmat på McD. Inga fel, riktigt bra kväll !

Imorse när jag vaknade kunde jag inte röra mig, har verkligen ont i hela kroppen efter igår. Blåmärken finns det ett gäng också, och mitt knä är svullet som en tennisboll. Så jag har inte varit så hurtig idag faktiskt, har varit i Frövi en sväng och sett tjejerna vinna dagens träningsmatch med 4-2. Stundtals riktigt fint spel trots en ojämn grusplan. Att det var riktigt fint väder var ju inga fel det heller.

Nu laddar jag upp inför nattens final i curling-VM för damer, Sverige möter Schweiz och jag ska självklart kolla!
Imorgon ska jag äntligen klippa mig och bli blondare och på tisdag drar en ny kurs igång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0