Tentaplugg är livet!

Måndag, tisdag och onsdag - tre dagar med frenetiskt och osannolikt fokuserat, motiverat och strukturerat tentapluggande. Jag har nästintill bott på universitetet, har i alla fall varit där mellan i snitt 9-18 varje dag.
Vi har strukturerat upp teorierna, terapierna och diskurserna och skapat mindmaps och det har varit så organiserat att jag blir lycklig ända in i själen. Det är så mycket som har tryckts in i hjärnan så det gör nästan lite ont, men det verkar ändå som att det har fastnat och det bådar ju gott inför morgondagens tenta som är på 6 timmar. Det känns nästan som att jag har lärt mig mer på de här tre dagarna än vad jag har gjort på väldigt länge.
Fast det värsta är att vi har skrivit, pratat och diskuterat så mycket kring allt vi ska lära oss att man är sjukt jävla trött på det. Det ska verkligen bli skönt att sätta sig i salen och bara skriver ur sig allt. Ser fasiken i mig fram emot morgondagens tenta. Gött! 

Förutom att det är väldigt trevligt med organiserat tentaplugg så har jag idag fått tillbaka resultatet på den där dumma omtentan som jag skrev för ett tag sedan. Förvånansvärt nog så blev det ett VG. Det var otroligt otippat men väldigt nice! Det gav verkligen lite extra ork och motivation!

Så imorgon smäller det - tenta i 6 timmar sen har jag läst halva socionomutbildningen. Galet!

Helgen bjuder på ett fullspäckat schema, minst sagt. På fredag ska jag sova halva dagen, sen ska jag äta mat och drick tenta-öl på Pitchers. På lördag blir det en heldag på Bodaborg med tjejerna och på kvällen blir det tentafest! Söndag ska jag vara lagom bakis i några timmar och sen är det träningsmatch på eftermiddagen. Som sagt, fullspäckat, men bara roliga grejer! :)

Kommentarer
Postat av: Richard

Nå, hur gick tentan? :)

2012-03-22 @ 13:20:00
URL: http://TheStorm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0