Härliga regn!

Varje dag med ett distrikt utan trappor är en dag värd mer än alla andra dagar. En värd arbetsdag helt enkelt!

Det har varit en väldigt lugn dag och jag vill verkligen påstå att det är skönt med lugna dagar. Och det känns som att det kan behövas några lugna dagar för att klara av påskhelgen. En helg som kommer bli fylld av alkohol, fester, utgångar, trevliga möten med trevligt folk, fotboll i skytteparken och alternativ påskmiddag i hemmet. (I det här hemmet bojkottar vi nämligen påskmat totalt och äter allt som inte innehåller ägg eller något som kan likna ett påskbord överhuvudtaget. Det enda som släpps in i huset som är påskigt är påskmust.) Men helgen som sagt, jag ser fram emot den något otroligt och är jävligt taggad och vet att det kommer bli sjukt bra och sjukt roligt och sjukt fartfyllt.

Det bästa idag är dock regnet! Tro det eller ej men jag gillar regn, i rätt mängder både på våren och på sommaren. Det stillar pollenhalterna, det ger mig andrum, ett välbehövligt andrum. Så mitt i alla andra brevbärares klagosång över regnet som tydligen förstörde deras liv så gick jag omkring och såg glad ut och sa högt: "Regn är bra! Och se det positivt, det hade kunnat snöa!" Så helt plötsligt fick jag alla runt omkring mig att tänka precis så och klagandet upphörde ganska tvärt. Jag kallar det för dagens positiva gärning.

För övrigt ska mitt lag ha hand om kokosbollskatapulten på Ekers årliga Valborgsfirande. Jag tycker det verkar otroligt roligt att skjuta kokosbollar på barn! Ha!

/ AmAndA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0