Sven-Bertil och Barbro!

Den här måndagen såg länge ut att bli en vardagstråkig och väldigt seg måndag. Men så hände det, det som gjorde hela dagen, och det var så härligt.

Jag åkte hem till Verran för lite välbehövligt slapphäng liksom. Så började Färjan 2 (tvåan är tydligen viktig). Och i dagens avsnitt fick vi träffa de helt utomordentligt underbara Sven-Bertil och Barbro. Två pensionärer i sina bästa år kan man verkligen kalla det. De dansade, drack alkohol, njöt av livet och hade en egen karaokeshow med knackig sång men en väldigt stark dansinsats av Barbro. Det bästa var ändå när de var inne i tax-freen:
"Det enda vi köper i taxfreen är det här; två flaskor Absolut Vodka och tre burkar Fanta. Det räcker till oss lagom till nästa gång." DOM ÅKER PÅ KRYSSNING VARANNAN HELG!!! Jag höll på att dö av skratt. Här snackar vi två pensios som verkligen håller igång! Fast jag undrar fortfarande varför de köper just tre burkar Fanta? Det lär ju bli jävligt starka groggar om man bara har tre burkar som utblandning till två flaskor Absolut. Men skare va så skare va! Och samtidigt, vem gillar inte starka groggar??

Men jag vill bli sådan när jag blir gammal, jag vill bli som Barbro! Jag ska bara hitta min Sven-Bertil så är allt perfekt!
Dessa två gjorde verkligen min svartvita måndag till en väldigt färgstark måndag! Jag tror jag ska starta en facebookgrupp för att hedra dom!


/ Barbro

(Varför spelar man inte pingis på en färja?
 För att pingis spelas över-bord!
- Färjanhumorn är på topp, Barbro skrattar säkert!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0