Tekastning och AVTAL!!!

En sjukt rolig dag och framför allt en sjukt rolig kväll!! Victor och Adam har kommit hem från det andra landet, eller rättare sagt min gamla hemort Uppsala, för att spendera påsken med sina good old friends. Vi var hemma hos Victor och lagade tacos först och främst, jag var så sjukt hungrig att jag fick otroliga lyckokänslor när vi äntligen var klara och kunde börja äta. Det var en fantastisk måltid som avslutades med ett aningen vidrigt te. Adam skrek nämligen "tekastning" och då skulle vi med jongleringsbollar kasta ned olika kartonger med te för att se vilken sort vi skulle få. Jag fick nåt asmysko salladste, eller det var typ tyskt medicinte, som gick ut år 2007. Fräscht! Fast det var sjukt kul med den där störda tävlingen, det gjorde tedrickandet mycket mer spännande...

Efter teet var det dags för spel och först det hemska spelet då man får en stöt om man trycker på sin knapp försent. Det var förfärligt och alla höll på att förgås av nervositet, speciellt Adam. Han klarade bara av att spela spelet två gånger, innan han helt enkelt inte kunde sitta kvar längre för att han var så spänd. Jag förlorade sista omgången och shit vad den där elektriska stöten känns alltså! Crazy! Sedan spelade vi ett annat spel, Alias, där det gäller att förklara ord utan att säga någon del av ordet. Jag och Michelle (dreamteam) tävlade mot Victor&Elina och Adam&Frida. Frida åkte hem och då hoppade Adam med i vårt lag. Shit vad vi vann stort! Det sista avgörande ordet som Victor förklarade var "avtal" och Elina låste sig verkligen och sade kontraktsamtal och allt möjligt och alla i vårt lag var säkra på att vi kommit på ordet för längesen, så när tiden gick ut skrek jag, Michelle och Adam "AVTAL!!!" så högt vi orkade. Det var en otrolig spänning när vi alla satt och stirrade på timglaset som i hypnos och sen började vi skratta jättemycket när vi exakt samtidigt skrek rätt ord så att vi vann!

Vi var från början hos Vickan för att planera fjällvandringen, en vandring jag inte alls trodde var möjlig att planera ihop och inte ens tog som ett seriöst förslag från början. Men, hör och häpna, den var möjlig att planera ihop och det kommer att bli av. Helt stört, men 27:e till 31:a juli bär det av, med stövlar, sovsäckar och tält. Frystorkad mat, regnställ och vandringssäck. Mot Storulvån. Amanda du måste vara med, det är lugnt, jag bär dig! Det kommer att bli så himla kul! Jag blev väldigt taggad vilket i och för sig är väldigt lätt i de nuvarande Uppsalapojkarnas sällskap. Alltså de gjorde verkligen min dag, jag skrattade seriöst i fem timmar i sträck den här kvällen.

En annan underbar sak är att jag fått tillbaka min mobil som varit borta på Atle över helgen (pga att jag kan vara en klant) och att jag fått skatteåterbäring! Jag får tillbaka nästan 10 000 kronor!!! Jag är så lycklig nu...

MVH Gröningen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0