AMK - coola som få

AMK - Arméns musikkår. De var så lätt den här helgens behållning. De är sjuka i huvudet, så bra är de! Jag blev extremt sugen på att ta upp klarinettspelandet igen. Hm. Kan hända. I hemlighet i så fall. Jag gillar försvaret lite mer nu, eftersom de faktiskt är sjukt coola. Jag älskade trummisarna, jag älskade dirigenten och jag älskade framför allt deras otroliga klarinettspelande kapellmästare. På riktigt. Han måste brinna för sitt jobb och man blir glad och uppåt av sådan passion och utstrålning. Så grymt. Det var roligt att träffa Josefin också, hon var också imponerande, att hon överhuvudtaget är med i en sådan fantastisk orkester. Då är man inte dålig inte. Hon var mycket läcker i först sin uniform och sedan i kamoflagekläderna och baskern. Lumparstilen suits her.

Helgen kantades också med rödvin hemma hos Michelle, helt okej gott till min stora förvåning. Vi lekte små frågelekar och lyssnade på Winnerbäck och allt kändes nice. Det var ju konstigt att Amanda tyckte att det var trevligt att umgås med mig för jag var ju minst lika borta i lördags som hon var i fredags. Satt och vinglade och berättade om hur jag spydde och somnade i en solstol på verandan. Eller hur var det?

Vi gick hem till mig efter vinet tagit slut och sov här och jag sov mycket bra där bredvid Michelle trots att jag var intryckt med ryggen mot väggen hela natten. Konstigt. Det är nog inte min grej att sova ensam, har aldrig gillat det så här på senare år. Apropå det kommer Petter hem idag och det ska bli mysigt. Fast tiden har gått sjukt fort och det är också en bra grej, jag klarar mig fine utan honom också. Det är skönt för mig att veta, jag gillar inte att vara beroende av folk på det klängiga sättet som vissa verkligen är.

Innebandy och knock out i söndags, det sistnämnda så stört roligt!! Varje rast i sexan, men jag hade ändå glömt hur kul det är. Det måste vi köra igen! På kvällen kollade vi på Ursäkta röran och det var insane. Filip och Fredrik är fantastiska, det går inte att säga annat!

Just ja, pizzan på Värmlands-Närke Pizza i fredags var inte tokig heller, det var jag och Berge på dejt där ett tag tills Elias och Michelle kom. Det är så trevligt att umgås med henne, Berge alltså, vi hängde så ofta förr i tiden. Det måste vi bli bättre på, hon är en underbar människa och verkligen en bra person att hänga med om man vill vara extremt positiv, så där som vi försöker vara. Får planera in fler dejter framöver.

Well, vad kan jag säga mer, träffade min syssling lite kort också, hon har blivit så söt, vilket hon inte direkt var förr i tiden. Tur att folk ändras helt enkelt. Nu är hon nice som tusan. Karro gör sånt med folk helt enkelt!

Måndagen handlar mest om Petters hemkomst, kan inte komma på så mycket mer som hänt. (Kanske för att det typ är det enda jag tänkt på...) Vi firar fyra år idag. Crazy. Faktiskt. Eller nu kom jag på en till grej, jag fick ett storlead i Tele2 idag!! Helt stört, 250-300 användare, deras kriterie är liksom 25! Calle såg jätteglad ut fast det var konstigt eftersom det var mitt lead. Men jag var glad och han blev glad och då blev jag mer glad. Glad stämning på jobbet helt enkelt. Woho.

Au revoir tout le monde qui lire mes petits mots... Merci beaucoup. /Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0