Vitt vin och metalmusik

Jag vaknade av att Elias ringde mig kl halv tio och undrade hur vi skulle göra med träning, han var taggad men inte Michelle, så han ville ha någon att åka med. Jag bestämde mig väldigt yr och nyvaken för att inte orka upp eftersom det blev ganska sent igår. Petter låg bredvid och höll med. Sedan pratade vi ett tag i telefon, kommer inte ihåg om vad, men det var rätt trevligt. Solen lyste in på mig genom persiennerna (eftersom jag haft sönder funktionen att reglera ljusintaget) och det kändes som sommarlov ett tag. Det måste vara den bästa känslan på jorden. Sommarlov med bekymmersfria stranddagar och middagsdukat på altanen. Sommaren är ändå det mest fantastiska och på grund av att vi bor i Sverige uppskattar vi den så mycket som den förtjänar. Tur säger jag.

Det har inte hänt så mycket annat idag, jag lagade falafel och fusilli fullkorn i vårt pastakök till alla hungriga här hemma, vilka då var Agnes, mamma, Petter, Michelle och Elias. Och jag förstås. Ganska många ändå. Det var mysigt. Vi hängde framför Spotify sedan och Elias och Petter snackade metal medan jag och Michelle himlade med ögonen. Det var den äkta bakisdagen, ingen orkade resa sig ur soffan för att ta tag i nåt kul att göra, vi bara slöade i flera timmar.

Hm, kanske ska berätta lite om resten av helgen också... Igår var vi ute på först Thao och sedan Klaras. Det var väldigt mycket blandade känslor från min sida men det var kul när vi dansade där mot slutet på Klaras och det var skoj att snacka med bartendern på Thao. Han var så gullig och tafatt. Blev jättenervös när han skulle blanda mina överraskningsdrinkar, haha stackarn.  Det var också nice när jag och Michelle satt och drack vin hemma hos mig först, innan det blev lite stressigt för att vi skulle hinna till Petters spelning, de tävlade i Rockkarusellen och de var före schemat extremt mycket. Det var faktiskt helt okej att lyssna på Enemy of my enemy, jag tror att de utvecklats till det bättre. Bra grej. Bron är också en bra grej, vi besökte den och Stora Holmen igen igår innan vi gick ut. Och polisen besökte oss, hehe. Men det gick bra, de var trevliga och gör ju faktiskt bara sitt jobb.

I fredags firade vi Petters födelsedag med middag på East West och sedan vindrickande på Thao. Det var mysigt och det är alltid bäst med honom när vi är själva. Jag kan prata med honom liksom. Vi är verkligen bästa vänner, dock kan det ibland vara rörigt i vårt förhållande (som jag fått erfara lite den här helgen). Men det har alltid varit så, vi har våra ups and downs. Han blev glad för sitt turnékit han fick av mig i alla fall. Jag skrev en väldigt fin dikt till. Okej, den var inte fin kanske. Men på rim!

Den här bakisdagen har ändå varit okej, jag har mått ganska bra. Eller mycket bra får man nog säga. Nu lyssnar jag på BSB och upptäcker fler och fler låtar jag helt glömt bort som är grymt bra. Typ I Still. Fin.

Jag taggar hela tiden på Norge och hösten överhuvudtaget och vill planera. Vet dock inte vad jag ska planera, det är svårt att veta nu hur saker och ting kommer att utforma sig... Det kommer bli bra i alla fall, det känner jag på mig. Kajsa, som jag pratade med i telefon idag (!), kanske vill med mig och Amanda till Filippinerna. Det tror jag blir grymt skoj!
Iiih jag kan inte vänta!

/ Positiva Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0