Fotboll, fotboll och fotboll...

Mitt internet dog igår precis när jag skulle skriva på bloggen och jag att börja krypa bland sladdar bakom TV:n faktiskt inte var så tilltalande vid den tidpunkten.

Men igår var en ganska lugn och skön dag, den handlade mest om fotboll.
Efter jobbet handpumpade jag 14 fotbollar, som blev otroligt skeva. Runda var dom i alla fall inte, väldigt intressant.
Fotbollarna var i alla fall till årets första utomhusträning med småtjejerna. Och jag berättade att jag ska sluta, det gick faktiskt helt okej bra. Jag trodde det skulle bli värre, så det var ju skönt i alla fall.

CL semifinalerna drog igång ikväll! Barcelona - Chelsea, slutade 0-0 men det var ändå en bra match. Två lag som alltid bjuder på bra fotboll. Fast jag gillar Barcelona bättre, så jag hoppas att de går till final!


Idag fick jag sluta en timme tidigare pga att det typ inte är någon post alls. Vilket är väldigt skönt, mest för att man oftast inte behöver springa högst upp i alla uppgångar då. Det kan göra en hel dag.
Men man får inte sluta alltför tidigt, även om det är lite post. För det är alltid post kvar att kamma på "landet". Systemet där är knäppt och bara de som går där kan det liksom. Ingen bokstavsordning där inte. Alla hus har nummer, dubbla nummer och vissa hus har inga nummer alls. Crazy! Men det är kul med lite utmaning så hjärnan får jobba lite för en gångs skull. Tummen upp på det.

Swedbank är en galen bank, för man kan tydligen bara föra över pengar från dom till andra banker på onsdagar, det verkar så i alla fall. I måndags gick det absolut inte men idag var det inga problem. Knäppt!

Jag har hängt med Verran, vi åt massa mat och tog en liten tripp ut på landet för att shoppa godsaker. Gött!

Dags för andra Champions Leauge semifinalen, Man U - Arsenal. Man U är det drygaste laget jag vet och jag kommer aldrig att heja på dom. Jag är väldigt förundrad över att jag en gång i tiden köpte deras matchtröja, ung och dum kallas det tror jag. Jag hoppas på Barca - Arsenal i final, det kan bli bra. För som sagt tycker jag att Man U är dryga och Chelsea är ett töntlag som är byggt på oljemiljarder, inte okej.
Men det var najs att se dagens match på gigantbildsTV. Jag gillade att alla höll på Arsenal bara för att Markus håller på Man U. Eller ja, nästan alla, eftersom att Lovisa verkligen pendlade mellan vilket lag hon faktiskt hejade på, lite efter hur matchen såg ut. Sånt är faktiskt inte okej, ska man nu välja så får man hålla fast vid det lag man valt ;)

Nu är jag på tok för trött för mitt eget bästa.

/ A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0