Juni, juli, augusti

Yes box igår var vi på spelkväll hos Verran och det var mycket trevligt! Hon bjöd på vin, riktigt gott var det, och vi spelade Alias och Pippi Memento. (Varför Memento kan man undra och inte Memory som normala sådana spel heter?) Amanda fick bra använding av sitt Lotto-face, men det hjälpte inte då jag vann över henne ändå. I alla fall första gången. Alias är så sjukt kul och det blir lätt en lite hysterisk stämning efter ett tag vilket spär på spänningen.. Jag tror det är ett bra spel för att se hur väl man känner sina vänner också och hur lika man tänker. Vissa ord är det fascinerande att man kommer på eller att de andra kommer på, när förklaringen varit jätteweird.

Jag lyssnar på Juni, juli, augusti eftersom man snart inte får lyssna på den. Snart är det höst, crazy. September, oktober, november passar inte in i låten liksom. Det är för många stavelser och allt känns ju faktiskt inte mycket bättre eller lättare då.. Sommaren är verkligen underbar. När jag var liten gillade jag hösten mest, men det var antagligen för att man kunde leka så himla många lekar då. Man kunde hoppa i lövhögar och i vattenpölar och man började skolan och var ute och körde dunken och allt möjligt. Nuförtiden innehåller inte hösten samma ingredienser som förr. Lite tråkigt men jag är å andra sidan glad för att jag inte går i skolan just nu och inte behöver hålla ordning på helger och vardagar och dylikt. Jag har också sjukt mycket bättre musiksmak nu än när jag gick i typ tvåan. Eller okej, ABBA är ju en klassiker men numera lyssnar jag mer varierat.

Mina favoriter just nu skäms jag lite för i och för sig, men det är The Lonely Island, Vapnet och Alexander Rybak, haha. Jag lyssnar i och för sig på Robbie Williams just nu, men det är bara för att Rock DJ är så grymt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0