29:e augusti (redan??)

Det är lördag idag men jag har tappat greppet om vilka dagar som är vardagar och vilka som är helgdagar nu när jag jobbar hemifrån. Det är ganska skönt på ett sätt, men man får inte det härliga fredagskänslan som Malin var så bra på att illustrera. Jag har funderat lite på bloggen och jag tänker att vi kanske ska skaffa en ny blogg för Oslo där vi är lite mer objektiva och skriver allmänt vad vi gör och så. Som vi kan ge till alla. Fast om vi ska ge den till alla så kanske vi inte kan berätta om saker som Verrans födelsedagsfest, haha.. Äsch jag vet inte, det är väl ingen som bryr sig om bloggen annat än vi ändå.

Men vore det inte nice om vi kunde skaffa en blogg vi kunde tjäna riktigt mycket pengar på? Eller vi kan ge ut den här bloggen som en bok, det är något för massorna det. Jag tänkte på det häromdan, att jag för att spara pengar och förhoppningsvis tjäna pengar ska bosätta mig i vår sommarstuga i Fängsjö, uppe i Norrland alltså, och skriva en bok! Det är jättebra, det finns ingen telefon, inget internet och absolut inga andra som helst störande moment. Möjligen björnar i så fall, men det är inte så vanligt att de traskar in i husen. Det finns ingenting man kan göra av med pengar på där förutom när man måste åka in till Näsåker och köpa mat. Vilket man kan göra på skogens läckerheter i och för sig. Kanske fiska upp en abborre, känns okej att äta lite kött om man fiskat upp det alldeles själv i Norrlands urskogar. Någon gång bara.

Spara pengar är nog det svåraste man kan göra i dagens samhälle. Seriöst. Jag tycker att det är jättesvårt. Man måste nog ha med sig hela sin omgivning om man ska klara av det, annars är det alltid saker man ska hänga med ut på eller presenter man ska köpa eller fikastunder man ska närvara vid. Inte lätt inte. Spelkväll hos Verran ikväll i alla fall, det lär ju inte kosta någonting... Undrar om jag ska ta med mig något spel? Jag har sjukt många spel. Spel är min familjs favoritprylar.

Jag lyssnar på Winnerbäck och han ska släppa en ny skiva! Det ska bli skoj. Jag pratade med Michelle igår och hon sade att hon hade varit på en efterfest där alla hade lyssnat på och tyckt om samma musik. Det är galet. De hade typ bara lyssnat på Winnerbäck och Kent och sådant. I och för sig har jag inte så mycket för det sistnämnda extremt pretentiösa bandet, men det är ju aldrig någon som vill lyssna på Winnerbäck nuförtiden så det måste ha varit nice.

/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0