Livin' the dream

Nä men allvarligt, jag såg Vänner-avsnittet då de är ute och åker med polisen Phoebe dejtar och Ross tror att han ska bli skjuten. Där säger han att han fått en "new-found respect for life" och alla driver med honom för det. Jag skulle inte drivit med honom för jag tycker verkligen att man borde uppskatta livet mer. Ta vara på allt liksom. Och finna guldkornen i vardagen. Som vi ju faktiskt gör!

Jag har kommit fram till att jag har åstadkommit alldeles lagom mycket för min ringa ålder. Jag har visserligen inte hunnit bli en framgångsrik rockstjärna eller blivit upptäckt som supermodell ännu, vilket det finns en hel del människor som har redan vid 20. Men jag vill ju faktiskt inte vara vare sig rockstjärna eller supermodell egentligen, så det gör ju ingenting. Mitt liv ser bra ut. So far so good, many years to come osv. Och jävlar vad skönt det är. Mitt liv alltså. Jag har flertalet påpekat hur fantastiska människorna i mitt liv är och det tänkte jag göra ytterligare en gång. Jag menar, hur rik är inte jag när det gäller kärlek? Crazy förmögen om jag får säga det själv. Det är tur att de i min närhet är så underbara när majoriteten av mänskligheten bara är hopplösa idioter som förstör för världen. Tur har jag haft. Och för att jag dels är nöjd med var jag står just nu 20 år gammal med en underbar familj och pojkvän och en massa vänner tänker jag att "livin' the dream" stämmer in på mig. Pappa är ju i Bangladesh just nu och det är sjukt vilken skillnad det är vad gäller levnadsstandard på deras liv och våra. Man blir otroligt tacksam för allt man får tilldelat sig varje dag, helt utan ansträngning. Att bo i Sverige är gött.

Igår när vi var hos Simon insåg jag ännu mer vikten av att ha en stor och mysig familj. Barn är inte dumt att ha ändå, de är ju rätt söta och så blir man aldrig ensam. Jag avskyr att vara ensam. Någon gång så där kan väl vara helt okej, men jag tycker ändå om att ha några att äta middag med och någon att sova bredvid. Jag somnade mycket skönt igår måste jag säga, både tack vare sängen och sällskapet. Det är mysigt att vakna och ha några att äta frukost med också, några man kan chilla med, jag blir betydligt mer seg när jag är själv än med andra. Morgonen blir en trevlig och inte jobbig grej när man är fler.

Den här helgen har Amanda sammanfattat väldigt bra tycker jag, har faktiskt inte så mycket att tillägga. Det var skönt att bada idag, första doppet för i år tror jag. Varmt i vattnet var det. Lite dåligt med simmande snokar, men de vågade sig väl inte dit när jag, andledaren, kom med mina aggressiva trupper. 20 frågor är en rolig lek som vi lekte innan vi badade, den är underskattad faktiskt, för det blir aldrig enformigt eftersom man kommer på nya personer hela tiden. James Bond var svårast fast han borde ha varit enklast, A tjatar ju så himla mycket om ett maraton som aldrig kommer att ske. Eller jo, 2017 såklart.

2017 är det gyllene året. Berättar mer om det en annan gång.

/Kvinnan som kunde tala med änder

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0