En helt vanlig måndag

Idag fick jag jobba ända fram till sluttid, otippat. Men helt okej, jag chillar runt på moppen i 2 timmar och mosar eftersändningar i typ 3 timmar. Inte så jätteroligt men ganska soft. Att göra eftersändningar i villaområden är den största utmaningen må jag säga. Det är väldigt många som har lagring. Och det tar kanske 20 minuter att göra själva eftersändningarna men det tar dubbelt så lång tid att få ordning på lagringarna, galet. Vi borde få mer betalt på somrarna endast med tanke på alla lagringar som ska hållas koll på.
Något jag finner intressant är att under tiden som jag gör eftersändningar på ett helt distrikt (ca 4-5 pelare) så finns det annat folk som gör en pelare. Antingen gör jag fel eller så är de andra bara sjukligt sega. Och jag vet att jag inte gör fel.

Annars har jag kommit in i en läsperiod. Jag hamnar i sådana ibland. Men det känns som att det är mycket mer givande att läsa än att slötitta på TV som jag väldigt ofta annars gör.
Men jag läste ut Snabba cash igår och har läst halva Aldrig fucka upp idag. Galet bra böcker, verkligen läsvärda. Sen ska jag läsa Zlatan är Zlatan och Magdalena Graafs bok.


Det värsta med att läsa när man är såhär läskigt trött som jag är, är att man somnar, väldigt lätt. Men det är egentligen ett ganska sjyst upplägg, läsa 1 timme - powernap 20 minuter.


/ A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0