Kung på golfbanan och absolut ingen tur i oturen..

Igår spenderade jag hela dagen (efter jobbet) med min syster, Anton, Sandra och hennes kompis.
Vi började med att spela minigolf, jag var kungen. Jag vann överlägset på 57 poäng och var nöjd med min insats. Förra året när vi spelade där fick jag nästan 100 slag. Det gäller att ha tur när man spelar golf tror jag. Anton sa att han trodde det berodde på mina solglasögon. När han hade sagt det vägrade jag att ta av mig dom trots att solen inte kunde täckas av fler moln.
Jag försökte lära Anton att stå rätt när han puttade, det gick väl sådär. Han blev mest sur över att det ändå inte gick. Och så blev han alltid sur när de andra fick färre slag än honom på en bana. När jag slog i bollen på andra slaget hittade han på hejaramsor. Jävlar vad jag älskar den ungen!
Sen åkte vi till Marieberg. När man bor i Frövi är Marieberg tydligen en stor grej, jag tycker mest att det nuförtiden är en dålig kopia av ett köpcentrum i Sthlm. Men jag kände att jag ville spendera mer tid med släkten så jag följde med dit, och Antons hundögon går inte att motstå.
Men vi åt på McDonalds, sprang runt i leksaksaffären, jag köpte ett pärlset på Panduro (ett sånt med ett datorprogram där man kan lägga in foton så att man kan pärla vad man vill, gött). Sen skulle vi leta kläder till Anton, dom ska på bröllop, hans morfar och farmor ska gifta sig (släkten är värst liksom). Helena såg en rosa skjorta som hon tyckte han skulle ha, han vägrade, sen sa jag att den faktiskt var väldigt fin. Då slängde han på sig den och sa att han absolut skulle ha den. (Y)

Idag har jag insett att 23 juli absolut är min alldeles egna otursdag. Helt galet, jag har tappat post i mängder, jag har slagit mig i moppen, jag har gått in i en stolpe, jag vann inte ens 25:- på en dubbeltriss och jag har tappat ett glas i golvet.
Egentligen borde det vara en bra dag, för det är min systers bröllopsdag. Men sen tre år tillbaka kan man inte påstå att just den här dagen har varit bra. Förra året hade jag också massa otur (jag läste min dagbok). För två år sen mådde jag inte alls bra den här dagen. För tre år sen blev jag tillsammans med Kim den här dagen. Ja, du förstår.
Men det hade ju faktiskt kunnat vara värre. Det positiva är att jag inte alls mått dåligt över den här dagen som jag gjorde för två år sen. Åh vad jag har släppt det. Nu är det bara en ren otursdag, jag ska för all framtid alltid stänga in mig det här datumet.

Men förutom oturen har det varit en bra dag. Jag har hängt med Andréa och Verran, vi gick på stan för att leta present till Frida. (Once again är jag med och köper presenten). Men jag ska sluta klaga på det, det innebär ju uppenbarligen att jag har många vänner. Bra sådana dessutom.
Vi köpte massa roliga saker och jag köpte Sänka skepp till mig själv. Jag älskar det spelet, jag har det i mobilen och spelar det läskigt ofta. Jag vann över Andréa, en strategisk seger må jag säga. Sen spelade vi Yatsi, där vann jag iofs inte - men jag har aldrig haft tur med tärningar. Oväntat om jag haft det idag liksom.

Just det, en till sak. Jag har läst Magdalena Graafs bok. Den rekommenderas verkligen till alla. Jag har alltid trott att hon bara är en uppblåst bimbo som inte har behövt kämpa alls. Oj, så fel man kan ha. Det är när man läser en sån bok som man inser att ingeting är omöjligt oavsett hur jävlig situationen än är.
Och jag blir så jävla förbannad på landet Sverige. Det finns fanimej ingen medkänsla, död åt äckliga kontorsråttor som är för lata för att orka hjälpa folk.

Nu ska jag sova, och imorn är det återigen Freeeeeeeeedag!

/ A

PS. Gå in på www.backstreetboys.com och lyssna på deras nya singel. Smokin hot! Inte lika bra som deras bästa låtar men helt okej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0