Lakritsshots och bilar

Nej, jag har inte varit så aktiv idag, jag slängde upp ytterligare än slappardag. Men eftersom att jag hostar som ett djur så är det kanske bra att dra ner på tempot i några dagar, så att jag blir frisk istället. Jag tror på det. Och apropå min hosta så kom jag på att jag hade hostmedicin låg och skräpade i mitt rum, och råkade säga det högt till mina föräldrar. Så dom tvingade mig att ta, jag har aldrig varit något större fan av hostmedicin.
Mina föräldrars metod idag för att få i mig det var nog lite annorlunda mot när jag var 5. Pappa sa: "Tänk dig att du är på krogen och ska ta en shot." Det tror jag inte dom sa när jag var 5 liksom. Haha, men om dom bara visste. Jag shotar ju av princip inte. Och den här medicinen smakade lakrits - jag har druckit lakritsshot en gång i mitt liv, det slutade inte så bra. Men den här hostmedicinen smakade exakt som den lakritsshoten, inte god och ville få mig att spy.
Men jag hostar inte lika mycket längre, det är ju positivt!

Annars kan dagen sammanfattas med ett ord: Bilar...
- Jag har övningskört, snart dags för ny uppkörning.
- Jag har byggt klart plastmodellen, som är en bil. Den blev ganska snygg, lite sne här och var, men helt okej ändå. Nu ska jag bara snygga till den med lite mer färg - sen är den helt done!
- Jag har kollat på Transformers - det är ju bilar som åker runt och förvandlar sig. Jag tyckte det var dags att se den nu så att jag kan kolla på tvåan när den kommer på bio nu i veckan. Men den var bra, jag hade ju sett typ halva innan så. Men jag var nöjd med slutet, lyckligt och fint. Och det var ju lite nostalgi, för jag tyckte att transformers var ascoola när jag var liten, jag hade massa transformersleksaker - som man kunde sitta och förvandla fram och tillbaka en hel dag utan att tröttna. Undrar om jag har dom kvar, dom ligger säkert på vinden - där resten av min barndom återfinns =)
- Och sist men inte minst så har jag ätit Ahlgrens bilar...

Nu ska jag sova så jag orkar med min 2-dagarsvecka på Posten, även fast den inte kan bli annat än softish. Awesome!

/ Forsisss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0