Sommarjobb

Efter en och en halv veckas ledighet var det inte jätteroligt att dra sig upp till jobbet imorse. Men positiv som jag är så tänkte jag ändå väldigt positivt. Jobb ger pengar, trappspringet är betald motion. Det är ändå ganska skönt att göra något relativt vettigt på dagen och inte bara sova bort tiden. Det är sommar nu, vilket innebär att det strömmar in sommarvikarier = medelåldern sjunker typ 30 år och jag behöver inte lyssna på hur det är att vara småbarnsförälder. Great! Och sommar innebär sköna arbetstider, 8-14. Det känns faktiskt som att man har hela dagen kvar när man kommer hem, brevbärare kan vara ett av de softaste sommarjobben som finns. Hm, det fanns ganska mycket bra saker där, det känns nästan inte jobbigt att behöva gå dit imorn. För nu är det ändå sommarjobb, då är det helt okej.

Efter jobbet åkte jag hem till Lovisa, för att planera lite Oslo. Det känns stabilt faktiskt. Och jag är väldigt taggad på att se Hitta Nemo med norskt tal. Mest för att jag faktiskt aldrig sett själva filmen...

Sen gick jag hem till Andréa. Vi åt M&M's och kollade på Magnus Betners Tal till nationen. Vi såg ju det live förra året men det är värt att kolla på igen. Alltså jag älskar Magnus, han är så kunglig. Han driver verkligen med allt och jag håller verkligen med om allt. Jag ska dock poängtera att jag inte tycker det är okej att driva med hotet mot isbjörnar på det där sättet. Där sjunker han lite i mina ögon, men det är ändå hans grej att driva med allt, så man får väl ha lite överseende, men bara lite. Men som sagt, han är den bästa komikern av de alla! Så är det bara.
Betner skulle jag också kunna tänka mig att heta i efternamn...

Nu fixar jag i ordning ny musik på min mp3, det behövs. Jag blev taggad av all hiphopmusik vi lyssnade på förut. Så jag kör nog på det ett tag nu, det blir bra.

/ You know who

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0