Midsommar, bakisbrus och parodier

Årets midsommarafton blev faktiskt relativt bra, jag är nöjd. Om jag jämför med förra årets så var ju gårdagen riktigt bra faktiskt.
Jag och Verran började midsommarfirandet med att äta pitabröd och kyckling, great! Sjukt gott, man borde äta pitabröd oftare faktiskt.
Sen kom Jossefin, Lovisa och Petter, vi kollade på Föräldrafällan. Jag trodde verkligen att alla i vår ålder hade sett den filmen minst en gång, men Jossefin motbevisade det väldigt fort - och genomskådade filmen direkt, crazy. Jag har sett den ungefär femtioelva gånger, jag tror jag är klar med den filmen nu faktiskt.
Sen åkte vi hem till Elias. När vi stog och väntade på bussen kom det två människor, den ena ganska berusad skulle jag faktiskt vilja påstå. Han var ganska rolig - han hade en doggybag från Nobel med varmt pizzabröd som han bjöd på, han bjöd med Petter till hans mammas fest och sa att det skulle vara roligt att ha Petter som styvpappa, och han blev inte rädd när jag sa att Jossefin var i armén, han hade tydligen varit där själv. Crazy people.
Hemma hos Elias blev det fest, minst sagt. Den innehöll det mesta i alla fall; ett kylskåp fullt med öl, sprit som flödade, miss i kommunikationen vid groggblandning = starkt (!), bråk om vilken musik som faktiskt är bäst på fest, HCdans, blod, många telefonsamtal hit och dit och promenad i ett ruggigt midsommarnattsväder. 

När vi kom hem till Verran vid 3 skulle vi blåsa upp luftmadrassen med elpump. Det lät jättehögt och vi hoppades lite att grannarna skulle vakna. Sen drack Verran bakisbrus, det smakade salt citron - jag skippade det, bakfylla kändes mer värt, för vad är Midsommardagen utan bakfylla?

När jag vaknade kände jag mig helt okej bakis, men det gick över ganska fort. Vi åt pitabröd med kyckling till frukost - eller brunch kanske man ska kalla det? Vilket som, gott var det i alla fall.

Resten av dagen har varit väldigt avslappnad, jag har typ suttit i min soffa hela tiden. Väldigt skönt, ibland behöver man totala slappdagar, jag tänker försöka aktivera mig lite mer imorgon. Hoppas det blir bra väder imorgon.
Men jag har kollat på den i särklass roligaste filmen jag någonsin sett! "Meet the spartans", en parodi på 300 á la Scary Movie. Haha den var så sjukt jävla rolig! Se den! Haha, jag gillar såna där parodifilmer, så totalt hjärndöd humor...helt i min stil.

Nu ska jag lyssna på The killers och bygga lite plastmodell - it's a neverending project!

/ A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0