Frispråkig gubb och mannen med Mustaschen

Idag har jag träffat världens roligaste gubbe, kanske även den mest rasistiska också - han var värre än min farfar. Och min farfar brukar säga att det skjuts på tok för lite i det här landet, och då pratar vi inte om älgjakt liksom.
Men i alla fall så träffade jag gubben på turen, jag har kört i Vivalla idag. Han stod vid brevlådorna vid sin trappuppgång och väntade på posten när jag kom dit. Och på två av lådorna där han bodde stod det så sjukt mycket (utländska) namn på så jag fick sitta och bläddra och gissa och han fick vänta länge på sin post. I vanliga fall brukar de stå och sucka då och bli sura, men han stod mest och log och utbrast till slut: "Jag fattar inte hur du orkar? Kan du inte bara hiva ner allt i en låda så kan de dela ut det själva till släkten!" Alltså, jag var verkligen tvungen att hålla mig för skratt. Det var så sjukt klockrent sagt, för oftast när jag kör i Vivalla känner jag lite så, men så får man ju inte göra. Men han fortsatte att babbla på om  hur irriterande dom är, och att dom förstör och bla bla bla. Jag tyckte mest det var intressant, att han vågade stå och säga det där till mig. En för honom helt okänd människa liksom. Nu hade han ju tur, för jag höll ändå med om det mesta, inte allt, men det mesta. Men jag hade ju lika gärna kunnat tycka tvärtom och blivit stött eller vad somhelst.
Haha, men det är fint med folk som säger vad dom tycker rakt ut till folk dom möter. Man får höra mycket som brevbärare, det är sanningen. Hm, jag undrar om han röstar på Sverigedemokraterna..antagligen.
Resten av turen satt jag och skrattade åt honom, jag hoppas jag stöter på honom någon mer gång.

På gymmet idag såg jag jättemånga som var med på festen i lördags. Varav en kom fram och började prata med mig, vi pratade liksom inte alls i lördags. Men han var trevlig, det är alltid trevligt med nya bekantskaper på gymmet. Han hade en väldigt snygg mustasch i alla fall, jag tänkte påpeka att mustaschkampen är slut - men jag lät bli, hehe.

Kvällen har spenderats framför TVn och det absolut sista avsnittet av Cityakuten. Jag följde verkligen det för några år sedan när det gick på TV, men av någon underlig anledning slutade jag med det. Konstigt, för det är ju verkligen den bästa sjukhusserien som finns. Så jag kände att jag ville se det absolut sista avsnittet, mest för att sista avsnittet av serier överlag brukar vara så sjukt bra och allt och alla är så lyckliga. Och så blev det även i Cityakuten. Sjukt bra. Jag är nöjd.

Sömn nu, imorgon ska jag börja tidigare än vanligt, men jag kommer antagligen inte få sluta tidigare vilket betyder övertid och mer pengar till mig! Yey!

Tjarrå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0