Det gäller att se det positiva...

Exakt så är det och det är precis vad detta handlar om, att jag (Amanda) och Lovisa ska se det positiva. Istället för att hela tiden se det negativa i det vardagliga och jobbiga, vilket också är det enklaste, så ska vi anstränga oss för att hitta det positiva i vardagen, det som gjorde dagen värd! Awesome! (Och eftersom att detta omnämns med namnet tävling så kan det här bli bra - eftersom båda hatar och förlora och inte vill uppleva personliga misslyckanden) Kör hårt!



Idag övningskörde jag, det gick otroligt bra och jag parkerade till och med rakt! För övrigt är dock folk helt crazy i trafiken, det här med att kolla åt båda hållen innan man kör ut eller att blinka när man ska svänga? Nej nej..
Jag ska i alla fall bli en bra bilförare när jag väl för körkortet...och bra bilförare är positivt!

När jag senare på dagen kollade ut genom mitt fönster, såg jag en grön växt och en blå himmel med skära inslag och enstaka moln på himlen. Det kändes som en ljummen sommarkväll som börjar ta slut och man sitter vid en eld och grillar marshmallows med vänner. Det gillar vi!

Imorgon är det ny vecka - nya positiva saker att se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0