Djurriket berrikar..

Jag får lov  att hålla med Lovisa angående hela den här måndagsgrejen. Måndagar är veckans värsta och jobbigaste dag...således ännu större anledning att hitta de små glädjeämnena..!

Denna måndag började med att jag blev väckt 05.30. Men jag blev inte väckt av den förfärliga väckarklockan som vanligtvis fortsatt ringer i öronen när man anländer till jobbet, inte heller av nerspringande föräldrar som tror att man försovit sig och inte heller av grannens slamrande och smällande i dörrar. Nej, jag blev väckt av något så otroligt bra som fågelkvitter, så kvittrande och livligt och glatt att man var helt pigg när man vaknade! (Nu kan ju visserligen 05.30 låta jobbigt tidigt att bli väckt av fåglar, men klockan stod ju på 05.40 så)

Jag fick även sällskap på brevbärarturen idag, av en katt! När jag kom ut ur trappuppgång nr 65 hittade jag en katt i min moped, som hade kilat in sig mellan två reklambuntar - det såg väldigt skönt ut. Jag lät katten ligga kvar och hade någon att prata med mellan de resterande uppgångarna, vilket var väldigt trevligt, för man tröttnar lätt på sig själv. Och varje gång jag trampade ner gasen kollade katten uppmärksamt och alltid lika häpet upp på mig.

Alltså har djurriket berrikat min dag till den allra bästa måndagen!

En bra början på veckan kan bara leda till en fortsatt bra vecka!

Jusste, för att komma till det här aprilskämtet som Lovisa pratade om så vet jag att det kommer bli det bästa på hela veckan! Vi ska lura vår vän Andréa att vi alla andra är bjudna på 20-årsfest hos Mehnaz, som har skickat ut inbjudningar via post till oss alla. Men Andréa vet ju uppenbarligen ingenting om detta så hon kommer ju tro att hon är den enda som inte är bjuden. Vi kommer att spä på det hela med att prata om hur vi ska klä oss då det är 90tals tema, hur bra den här enastående hemmafesten kommer att bli och helt enkelt hur sjukt jävla taggade vi är. Sen spär vi på det mer och mer tills hon förhoppningsvis kommer på vilken dag det är och vilka luriga människor vi är...
Så April April jag kan lura dig precis vart jag vill..!

Nu känner jag verkligen att "tävlingen" is on!

/ Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0