Färger och(i) en vind

Det bästa som hände mig idag var en underbar medelålders kvinna som, när jag stod och väntade vid ett övergångsställe på väg till jobbet med mitt vanliga tjuriga morgonhumör, vände sig om med cykeln och sade: "jag måste bara påpeka vilken härlig blå färg du har på din jacka! Härlig!"

Bara sådär liksom, en sådan glädjespridare! Jag var på gott humör hela dagen sen. Tänk att nåt så litet kan göra så mycket! Dessutom är jackan en gammal, alldeles otäckt klarblå Peak-jacka jag fick när jag fyllde tolv. Men uppenbarligen är den åter in style. Och inte alls otäck.

En till positiv och trevlig tanke som slog mig idag var att vinden, som hade tilltagit enormt i styrka sedan igår, var en vårvind. Det kändes! Jag gick runt utomhus och låtsades att jag var Pocahontas och sjöng "Färger i en vind" tyst för mig själv. Eller ganska högt där mot slutet... Men det var otroligt vackert och sen när har Pocahontas brytt sig om grannarna!? Eller ens haft några för den delen...

Idag kom även Little Big Planet på posten, vårt första PS3-spel! Jag och syster testade det ikväll och det var fantastiskt! Något att se fram emot ensamma nätter. Vilket jag menar på ett positivt sätt!

Mors! /L, the one and only

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0