Återvinningssöndag

Jag jobbade på återvinningscentralen hela dagen igår, jippi! Det kom dessutom inte en enda människa. Eller jo, en kanske, men det var så gott som dött hela tiden. Jag, Martin och Carro hängde i kojan och pratade typ hela tiden, vilket förvisso var riktigt nice. Jag tror att en bra grej för att bli mer positiv och mer nöjd över sig själv är att umgås med olika människor från olika delar av samhället. Inte för att de personer jag var med igår är sämre än jag, jag menar mer att jag fick upp ögonen för hur saker och ting kan uppfattas utifrån olika människor och deras olika perspektiv. Det är nyttigt och bra för folk att vidga sina vyer. Man jämför sig mer med andra om man umgås med likasinnade tror jag och jag tror inte att det är bra för självförtroendet i längden. Om man umgås med sådana som har en helt annan livsstil accepterar man helt enkelt varandras olikheter och alla är fortfarande nöjda och glada. Det var min djupa analys, hoppas något av det gick att begripa.

Efter jobbet var jag sjukt trött och hade ont i halsen, vilket inte var så trevligt, så då gick jag och lade mig och sov i någon timme, vilket var mycket trevligt och framför allt välbehövt. Josefin smsade när jag låg där och blundade i godan ro och ville att jag skulle möta henne på stationen, visst, det kan ju vara skoj, tänkte jag och tog ett krafttag och gjorde som hon sade. Vi hamnade i mitt kök och jag stekte pannkakor till henne, jag åt många pannkakor den här helgen när jag tänkte efter, men pannkakor gillar vi. Det var sjukt mysigt att hänga med Josefin igen, det var alldeles för länge sedan. Vi snackade skit om hennes pluton (eller vad det kallas) och hennes gruppbefäl som tydligen tar sig alldeles för stora friheter enligt henne. Maktgalna män är aldrig kul. Vi kollade på när de spelade för kungen på hans födelsedag också, de är så himla häftiga! Trumslagarna är sjuka bara och när de går har de en sådan perfekt precision. Jag är mycket imponerad och stolt över att min Jossefin är med i det fina sällskapet.

Kvällen avslutades med Söndagsparty med Filip och Fredrik, ett program som verkligen blivit bättre sedan första söndagen det hölls. Igår hade en av deras gäster med sig björnungar som han föder upp för att utbilda människor i hur värdefulla varje djur i näringskedjan är. Jag blev stört kär i honom, Brandon någonting hette han och var helt fantastisk. Björnungarna var också svåra att motstå, de var så himla söta!! Lejonet han också hade med sig förstörde soffan, vilket var kul, Filip verkade lite besvärad över det. "Dyra sponsor-soffor" eller vad han sade, haha.

Jag gick och lade mig direkt efter programmet och somnade på en gång, med förhoppning om att inte bli mer sjuk till nästa (jobb-) dag. Halsen gjorde dock fortfarande ont och jag kan meddela att jag inte hade så mycket flyt, idag ligger jag hemma i sängen med igentjocknad hals och feber. Men, för att se det positivt har jag tid att skriva blogg, kolla på The Hills, se klart den franska filmen och läsa Arne Ingenjör (detarjagsomararneingenjor.blogg.se). Woho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0