I-K-E-A

Förut idag kom jag på att jag ska organisera mitt liv i ett sådant där bra system som Andréa har. Så sagt och gjort, efter jobbet åkte jag och Petter till IKEA (I-K-E-A som Lord Eddy skulle ha sagt) och fyndade. Så nu har jag också en låda med mappar och flikar. Gäller bara att lägga in alla papper och faktiskt organisera nu. Men det orkar jag inte göra ikväll. Jag är i alla fall otroligt nöjd och känner att jag kommer att bli så himla strukturerad. Vuxenpoäng till mig!

Helgen då. Några ljusglimtar? Well, det var ju i fredags fört och främst. Vi träffade Kajsa igen! Det var sjukt längesen. Sedan fick jag värsta (positiva på ett sätt) överraskningen som var aningen chockerande, Elias är hemma! Det var crazy, men såklart trevligt att träffa honom igen. Jag hade precia varit och käkat massor av pizza så jag höll nästan på att kräkas av förvåning. Men det var nice att hänga på Grodis med hela gänget igen, bara Frida som saknades, men hon var upptagen, hon har ett busy liv. Eller Josefin var inte heller där utan hos sin syster i Sthlm. Men det var många ändå på Grönis, tillräckligt många för att det skulle bli himla högljutt. Det var trävligt.

I lördags var Lasses 50-årsfest (eller 50 års fest som han själv skrev, dock blev jag besviken, för det höll inte alls på så länge), det var rätt trevligt. Jag hjälpte mest till men jag åt också av all den sjukt goda maten. Det var extremt mycket mat. Ojojoj. Jag gillar välfärden ibland. Eller ganska ofta. Jag är tacksam över att jag föddes i ett sådant underbart land som Sverige faktiskt är.

I söndags var jag först på innebandyträning och det var en ljusglimt eftersom innebandy är bäst i hela världen. Dock var det inte så kul som jag förväntat mig. Men men. Innebandy är alltid innebandy. Sedan kollade jag på Ekers match. De vann med 5-3 och var så himla duktiga. Och söta! Jag förstår ändå att Amanda vill hänga med dem. Det kan vara okej med barn. Speciellt i sportsammanhang, de var till exempel betydligt bättre än mig på fotboll. De skjuter säkert dubbelt så hårt jag som jag. På kvällen var jag med Josefin, det var trevligt under omständigheterna. Jag tycker om att prata med henne, jag gillar att vi känt varandra så länge, vi förstår varandra. Det är alltid på ett annat sätt när man umgås, man är sig själv ut i fingerspetsarna. Hon är mys.

Idag har det inte hänt så mycket mer än IKEA, eller jag har fått ett lead i Tele2, tittat på The City, varit glad åt att ÖSK vann fotbollen på Eyravallen (jag vägrar säga Berns), ätit falafel och bokat Hultsfred! Oj, en hel del när man ser tillbaka såhär. Det är ett guldkorn, att jag hinner mycket om dagarna. Eller jag hinner det jag vill hinna med helt enkelt.

/Tidsoptimisten (som faktiskt ändå inte har kommit försent på jättelänge!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0